Vad dricker era barn till maten?
Ja, vad dricker era barn till middagen? Vatten, mjölk, saft eller kanske dricka? Om dom dricker saft eller dricka- är det någon vanlig sort då eller lightdricka som fun light eller Coca Cola zero?
Ja, vad dricker era barn till middagen? Vatten, mjölk, saft eller kanske dricka? Om dom dricker saft eller dricka- är det någon vanlig sort då eller lightdricka som fun light eller Coca Cola zero?
Den ena mjölk, den andra vatten. Nån gång inland dricker vi någon lättdryck (sån där liten tetra man blandar med vatten)
Till frukost mjölk eller juice.
Till lunch/middag mjölk eller vatten.
Tvååringen oftast mjölk, någon gång vatten och extremt sällan får han ett glas saft.
Niomånaders pojken dricker vatten.
Vatten, med is eller citron om vi vill piffa till det lite.
Oftast vatten. Om min man dricker Coca Cola brukar dottern vilja ha 2-3 cm i glaset och det får hon.
Vatten och mjölk. Ibland kokosmjölk.
Till vardags vatten, mjölk och Proviva 50.
På helgen (lördag) kan det bli ett eller två mindre glas läsk.
Jag dricker samma som barnen, men ingen läsk eller mjölk. Viktigt att föregå med gott exempel. Vi pratar mycket om vilken mat och dryck som är bra för kroppen. Inte inriktat på vikt utan vilka näringsämnen kroppen behöver för att må bra. Märker att barnen tar till sig resonemanget och inser att läsk bara är för att det är gott, och inget kroppen behöver.
Mjölk och/eller vatten. 2-åringen brukar vilja ha mjölk o 4-åringen dricker både mjölk o vatten (gillar spökvatten ).
Mjölk eller vatten, och på helgerna kan det bli saft eller läsk till.
Mina barn har aldrig druckit läsk , vatten eller mjölk till maten o nån gång sockerfri saft nån helg