• Anonym (Oroligast)

Hjälp att tolka test! Missfall???

Hej!

Behöver hjälp av er att tolka dessa test! Det översta är taget igår onsdag på bim ÄL+14 på kvällen efter att ha hållit mig i fem timmar. Det understa är taget idag torsdag på ÄL+15 med morgonurin. Tycker att det borde vara starkare!! CB säger Gravid 1-2. Har lite bruna flytningar, men ingen ordentlig blödning. Ingen mensvärk. Snälla hjälp mig att tolka!!

• Svar på tråden Hjälp att tolka test! Missfall???
  • Anonym (Oroligast)

Oj, bilden blev på annat sätt! Det till vänster är taget igår onsdag och det till höger idag torsdag.

• Fia 28

Det är ju bara ett halvt dygn mellan testen, så inte så konstigt att de ser nästan identiska ut.

• Anonym (Oroligast)

Tänker ändå att det med morgonurin borde varit starkare eftersom jag inte hade kissat på 10 timmar, jämfört med 5timmar..

Tack för ditt svar i alla fall

• Anonym (Oroligast)
    Utflykt i verkligheten skrev 2016-06-02 10:44:39 följande:

Jag tycker att det högra ser starkare ut. Lite färgbortfall i mitt på testet bara, men i övrigt starkare.

Åh! Tycker du? Hm.. Kanske.. Det stämmer att det är färgbortfall på det högra, faktiskt Jag kanske inte ska kasta in handduken än då!
  • Dimitra
    Anonym (Oroligast) skrev 2016-06-02 10:49:00 följande:
     Jag kanske inte ska kasta in handduken än då!
    Nej nej, du har ju inte testat negativt eller helt uppenbart haft ett missfall i dagarna

Stort grattis! PlusBaby
    The Dimitra universe.
  • Anonym (Oroligast)

Tack Dimitra för grattiset, men kan inte riktigt ta in det än... Känns omöjligt att tolka de här testen. Vet att det rinligaste borde vara att helt enkelt vänta typ två dagar och testa igen om inte mensen har dundrat igång ordentligt.

Någon annan som vågar sig på en tolkning?

• Fia 28
    Anonym (Oroligast) skrev 2016-06-02 10:56:57 följande:

Tack Dimitra för grattiset, men kan inte riktigt ta in det än... Känns omöjligt att tolka de här testen. Vet att det rinligaste borde vara att helt enkelt vänta typ två dagar och testa igen om inte mensen har dundrat igång ordentligt.

Någon annan som vågar sig på en tolkning?

Det finns inget att tolka, det är ju solklara plus. Du skrev ju även att du plussat på ett digitalt test, så vad mer vill du veta?
  • Anonym (Oroligast)
    Fia 28 skrev 2016-06-02 10:57:58 följande:

Det finns inget att tolka, det är ju solklara plus. Du skrev ju även att du plussat på ett digitalt test, så vad mer vill du veta?

Det jag vill veta är om man tror att den uteblivna(?) stegringen och att CB gravid 1-2 (borde väl stå 2-3?) tyder på att hcg höjs för långsamt, vilket skulle kunna betyda missfall. Det är det jag undrar
  • Fia 28
    Anonym (Oroligast) skrev 2016-06-02 11:06:02 följande:
    Det jag vill veta är om man tror att den uteblivna(?) stegringen och att CB gravid 1-2 (borde väl stå 2-3?) tyder på att hcg höjs för långsamt, vilket skulle kunna betyda missfall. Det är det jag undrar
    Någon större stegring än vad du fått får man nog inte på ett halvt dygn. CB gravid visar antal veckor sedan befruktningen, inte ägglossning så det stämmer också.
  • Anonym (Oroligast)
    Fia 28 skrev 2016-06-02 11:37:58 följande:

Någon större stegring än vad du fått får man nog inte på ett halvt dygn. CB gravid visar antal veckor sedan befruktningen, inte ägglossning så det stämmer också.

Tack för att du hjälper mig att tänka
  • Anonym (tjejen)

Jag fick aldrig speciellt starka gravtest men det var ingen fara, är gravid i v27 nu. De gånger jag fått missfall har testerna varit superstarka snabbt, så tror inte det finns nån direkt koppling mellan.

De bruna flytningarna känns mer oroväckande än testerna, mina missfall har alltid börjat så, men sen finns det ännu fler tjejer som har så utan att det är problem. Bara att vänta och se, hur trist det än låter. Håller tummarna för dig Hjärta

• Anonym (Oroligast)

Ville bara uppdatera tråden, hur det gick.

Tog ett nytt test två dagar senare - lika starkt. Började blöda allt mer. På söndag kväll blödde jag nästan som en vanlig mens. Tog ytterligare ett test på måndag kväll (ÄL+19) ett annat märke på testet, och strecket var supersvagt. Fortsatte blöda på måndag och tisdag, klart blod med små klumpar i (slemhinna?). Så ja.. Det blev ett missfall Min magkänsla var rätt. Det som gjorde att jag mest tänkte att det var missfall var att testerna inte blev strakare (iofs heller inte svagare konstigt nog), att CB visade för få veckor och att blödningen tilltog. Hoppas att det går bättre nästa försök och att jag inte kommer att få massa problem med upprepade missfall

Tack alla som svarat i tråden!

• Anonym (tjejen)
    Anonym (Oroligast) skrev 2016-06-08 18:32:02 följande:

Ville bara uppdatera tråden, hur det gick.

Tog ett nytt test två dagar senare - lika starkt. Började blöda allt mer. På söndag kväll blödde jag nästan som en vanlig mens. Tog ytterligare ett test på måndag kväll (ÄL+19) ett annat märke på testet, och strecket var supersvagt. Fortsatte blöda på måndag och tisdag, klart blod med små klumpar i (slemhinna?). Så ja.. Det blev ett missfall Min magkänsla var rätt. Det som gjorde att jag mest tänkte att det var missfall var att testerna inte blev strakare (iofs heller inte svagare konstigt nog), att CB visade för få veckor och att blödningen tilltog. Hoppas att det går bättre nästa försök och att jag inte kommer att få massa problem med upprepade missfall

Tack alla som svarat i tråden!

Beklagar Hjärta

Hade själv 2 missfall innan det lyckades, ge inte upp!
Svar på tråden Hjälp att tolka test! Missfall???