• jonken

BF sommar/höst 2016 i Kalmar

Jag tänkte kolla om det finns intresse av en grupp för oss med bf under sommaren/hösten i Kalmar? Jag själv bor inte i Kalmar ännu, men vi kommer flytta dit i slutet av augusti så det vore roligt att lära känna några fler blivande föräldrar innan dess :)
    Lite kort om mig är att jag är 29 år, bor nu i Stockholm men kommer från Dalarna, har bf 3 aug, första barnet. Hoppas på att det blir fler som hakar på :D

• Svar på tråden BF sommar/höst 2016 i Kalmar
  • MondayMorning

Hej!

Jag är också 29 år och har BF nu i juni. Flyttade hit till Kalmar den Stockholm (!) för ett år sen och har en tvååring sen innan

• jonken
    MondayMorning skrev 2016-06-01 11:20:23 följande:

Hej!

Jag är också 29 år och har BF nu i juni. Flyttade hit till Kalmar den Stockholm (!) för ett år sen och har en tvååring sen innan

Vad roligt med en till som är inflyttad :) trivs ni bra? Åh då är det ju snart dags för dig! Känns det bra inför förlossningen?
  • Skjortan

Hej, 

Jag är också 29 och bor en bit utanför Kalmar och vi väntar vårt första barn 19 augusti =)

• Annma1

Hej! Ngn kvar i denna tråden? Jag har bf 5 augusti, andra barnet ???? Hur går det för er andra i värmen?

• jonken
    Annma1 skrev 2016-07-25 23:46:45 följande:

Hej! Ngn kvar i denna tråden? Jag har bf 5 augusti, andra barnet ???? Hur går det för er andra i värmen?

Hej! Jag är kvar, men hade missat att det var fler som skrivit.. Då börjar det närma sig för dig med, jag har bf 3e så vi är nära varandra :) just nu håller jag på och blir helt tokig på värmen.. Försöker sova, på soffan, utan täcke och med en fläkt riktad rakt mot mig. Ändå känns det som jag håller på och brinner upp inifrån. Hade somnat tidigare, men vaknade för en halvtimme sedan av en kraftig förvärk och trodde nästan att nu är det dags. Det var det tydligen inte, men nu kan jag inte somna om. Känner du av förvärkar? Vet inte hur det blir med andra barnet, om man kanske får mer då?
  • Lebocarma

hej jonken 
    ja förvärkar har man haft sen v.30 och dom säger att man kan få mer ju fler barn man fått kände inget med dom tre första men med nr 4 och nu nummer fem är det väldigt onda och ofta. Jag trodde förra veckan att det va på gång men det slutade efter ca 4 timmar vid 2 på natten sen va det uppehåll och sen kom det tillbaka igen efter ett par dagar då fick jag ta Alvedon och det avtog efter 2 timmar men nu kan gärna bebis snart komma. För är inget kul i denna värmen att ens vara ute fast man måste ut ändå lite med barnen för dom blir så rastlösa inne sen har man foglossningar vatten har man samlat på sig ser ut som en val ha ha..

Svar på tråden BF sommar/höst 2016 i Kalmar