• Anonym (vill gå vidare)

Drömmer om mitt ex som inte lever

Jag drömmer ofta ofta om min tonårskärlek som gick bort för många år sedan. Han gick hastigt bort flera år efter vi gjort slut men vi hade fortfarande sporadisk men bra kontakt och umgicks delvis i samma kretsar. Jag slutade aldrig älska honom men var utan tvivel helt färdig med honom som pojkvän.

Jag har tänkt att drömmarna skulle avta med tiden men det verkar inte hända! Nu har det gått ca 13 år sedan han dog och 17 år sedan vi gjorde slut (ungefär). Jag drömmer om honom minst ett par gånger i månaden och drömmarna har alltid samma tema.

Jag drömmer att jag hittar honom på bild i tidningen, på Facebook eller liknande eller att jag ser en skymt av honom på långt håll. Jag får pirrande lycklig känsla av att han kanske finns kvar. Jag börjar leta och hittar honom och blir jublande överlycklig. Vi kramas och kysser varandra intensivt. Känslan är den samma som när vi blev ihop som 16åringar.

Det är sådana där drömmar där känslan sitter i långt efter jag vaknat... Jag vill inte!

Jag är gift med min stora kärlek och vill inte återuppleva min tonårskärlek ett par gånger i månaden resten av livet! Det var jag som avslutade förhållandet men min drömhjärna verkar vilja fortsätta hoppa in på det här spåret!

Jag tvivlade inte en sekund på att det var rätt att avsluta förhållandet och jag tycker verkligen jag sörjt och bearbetat att han gick bort... Vad ska jag göra?

Jag vill bestämma själv när jag ska tänka på honom.

Går det på något sätt att bli av med drömmarna?

Svar på tråden Drömmer om mitt ex som inte lever