Tips läggning 13 månaders
Söker era absolut bästa tips för att kunna lägga min 13 månaders dotter. Våra kvällar är ohållbara :(
För att förklara lite.
Hon har alltid varit extremt mycket för närhet. De första tre månaderna sov hon PÅ mig på nätterna. På dagarna var hon alltid i famnen och kunde aldrig ligga själv. Och självklart har jag gett henne den närhet hon behöver. I övrigt är hon ett mycket nöjt och enkelt barn. Vid ett halvår somnade hon nästan alltid med flaskan eller genom vaggning. Men från 8 mån ålder tills nu 13 mån har det varit omöjligt. Läggningarna tar mellan 1-2 timmar varje kväll.
Vi har en nattningsrutin som vi gör varje kväll. Lägger vid ca samma tid (har testat att lägga innan eller efter). Har testar i hennes säng där hon får panik och vägrar somna, så vi ligger alltid i vår säng. Ändå tar det så lång tid. Oftast är hon inte missnöjd men bökar runt och kommer inte till ro.
Har seriöst provat allt. Trodde detta var en fas som alla säger men detta går inte över
.
Snälla, har ni några bra tips?
Hon har ingen napp och inget gosedjur hon gillar men har en liten filt som hänger med i sängen.
Andra frågan. Lillasyster kom bara ett år efter henne och nu är storasyster besatt av hennes nappar. Är det ens ett alternativ att ge storasyster en napp vid läggning (inte säkert hon tar den jag vet) eller är det vara jävla dumt?
Snälla tips!! Orkar inte mer! Kvällarna är ohållbara!