• eemmaaa

Mår dåligt pga KS-ärr.

För snart 2 år sedan blev jag akutsnittad från naveln ner. Då stygnen ännu satt kvar såg allt fint ut. Stygnen togs bort 9 dagar efter snittet, och efter 5 minuter sprack såret upp, Precis när hälsovårdaren hunnit köra iväg. Jag ringde hälsovårdscentralen men de sa att de inte kan göra något då såret var 9 dagar gammalt. Det blev infekterat och var svårläkt. Försökte dra ihop det med kirurgtejp men det blev inte bättre. Idag är ärret 2,5 cm brett och mörklila. Får man det åtgärdat eller måste man betala hela summan själv? Någon som haft samma problem? Kan man skära bort ärret och sy ihop igen?

• Svar på tråden Mår dåligt pga KS-ärr.
  • cosinus

Precis så gjorde ett ärr på mitt knä. Vet inte varför de tar stygnen (eller i mitt fall klamrar) så tidigt? Såg bra ut så länge klamrarna var kvar.

Hur som helst, det är nästan 20 år sen, ärret har idag blekts och jag störs inte av det men på magen däremot hade det inte vart lika kul. Borde ju gå att korrigera men att du får det betalt är jag tyvärr mer tveksam till :(

• eemmaaa
    cosinus skrev 2016-05-25 22:44:49 följande:

Precis så gjorde ett ärr på mitt knä. Vet inte varför de tar stygnen (eller i mitt fall klamrar) så tidigt? Såg bra ut så länge klamrarna var kvar.

Hur som helst, det är nästan 20 år sen, ärret har idag blekts och jag störs inte av det men på magen däremot hade det inte vart lika kul. Borde ju gå att korrigera men att du får det betalt är jag tyvärr mer tveksam till :(

Är lite rädd för det. Räknas väl som skönhetsoperation så då står man väl för hela kalaset själv.. Det värsta är att jag blev lovad ett bikinisnitt, men vaknade upp med dethär. Hade det varit smalare hade jag inte brytt mig men 2,5 cm e ganska brett!
Svar på tråden Mår dåligt pga KS-ärr.