• Anonym (ts)

Kan detta vara symtom på ma??

Jag är enligt mina egna beräkningar i v.8, men jag är så grymt orolig!

Jag hade för lite mer än en vecka sedan 1 brun flytning, dagen efter 1 till. Tänkte att det var säkert gammalt blod som skulle ut. Men i fredags började det igen, när jag hade varit på toaletten och skulle torka mig så var det ljusrött blod på pappret. Alltså inte mörkrött tjockt blod utan mer som 1 droppe blod bladat med vätska. Det kom inget i trosan och inte heller mer den dagen. Söndag morgon hände samma sak igen, det är bara där "en torkning" sen är det borta!

Jag ringde 1177 då jag i samband var yr och hade låg feber, men sköterskan trodde inte det var något fel.

Så vad tror ni, hur normalt är just sånna här småblödningar? Ska jag ringa min bm? (Har inte ännu varit på hälsosamtal)

• Svar på tråden Kan detta vara symtom på ma??
  • Längtar88

Har du molande känsla? Mensvärk? Mer när du rör dig?

Tyvärr upptäckte jag mitt MA så, började som lite ljusrosa när jag torkade, sen brunblandat. Men fortfarande otroligt lite. Inget i trosa alls och inget när jag torkade om jag legat stilla. Dagen efter hade jag fått tid till gyn och de lilla jag sakta gick till och från bussen gjorde att de kom i trosa med (kollade på toan direkt) och jag bröt ihop i väntrummet för då var de inga tivel längre och de bekräftades även på vul.

Jag var i v12.

Sen finns de MASSOR som upplevt samma utan att de varit någon fara. Vad säger din magkänsla? Testa lägg en binda för att se om de kommer nån droppe utan att du märker och kontakta gyn för vul. I v 8 ska en kunna se tickande hjärta. Håller tummarna att allt är bra och försök att inte stressa upp dig (idiotiskt att säga jag vet men det är inte heller bra för er)

Önskar er allt de bästa och kom ihåg det BEHÖVER inte vara nått fel. Kramar

• Anonym (ts)
    Längtar88 skrev 2016-05-23 01:13:00 följande:

Har du molande känsla? Mensvärk? Mer när du rör dig?

Tyvärr upptäckte jag mitt MA så, började som lite ljusrosa när jag torkade, sen brunblandat. Men fortfarande otroligt lite. Inget i trosa alls och inget när jag torkade om jag legat stilla. Dagen efter hade jag fått tid till gyn och de lilla jag sakta gick till och från bussen gjorde att de kom i trosa med (kollade på toan direkt) och jag bröt ihop i väntrummet för då var de inga tivel längre och de bekräftades även på vul.

Jag var i v12.

Sen finns de MASSOR som upplevt samma utan att de varit någon fara. Vad säger din magkänsla? Testa lägg en binda för att se om de kommer nån droppe utan att du märker och kontakta gyn för vul. I v 8 ska en kunna se tickande hjärta. Håller tummarna att allt är bra och försök att inte stressa upp dig (idiotiskt att säga jag vet men det är inte heller bra för er)

Önskar er allt de bästa och kom ihåg det BEHÖVER inte vara nått fel. Kramar

Jag skulle inte säga att jag har haft någon molvärk utan mer som "vanlig" mensvärk som kom redan innan bim-dagen. Dock så är värken mildare än min vanliga mensvärk som är rätt så extrem. Men värken finns fortfarande kvar. Ingen märkbar skillnad när jag rör mig. Dock så har spänningarna i brösten börjat släppa succsesivt (kan också vara för att jag har skippat bh i helgen haha)

Magkänslan är tyvärr att det inte finns något levande där inne, redan inställd på det faktiskt. Ska till bm om en vecka så tänkte kolla med henne då hur jag ska gå till väga.

Får kanske se det från ljusa sidan, nu vet jag i alla fall att jag kan bli gravid!
  • Längtar88
    Anonym (ts) skrev 2016-05-23 08:53:56 följande:

Jag skulle inte säga att jag har haft någon molvärk utan mer som "vanlig" mensvärk som kom redan innan bim-dagen. Dock så är värken mildare än min vanliga mensvärk som är rätt så extrem. Men värken finns fortfarande kvar. Ingen märkbar skillnad när jag rör mig. Dock så har spänningarna i brösten börjat släppa succsesivt (kan också vara för att jag har skippat bh i helgen haha)

Magkänslan är tyvärr att det inte finns något levande där inne, redan inställd på det faktiskt. Ska till bm om en vecka så tänkte kolla med henne då hur jag ska gå till väga.

Får kanske se det från ljusa sidan, nu vet jag i alla fall att jag kan bli gravid!

Så fint att du kan se och försöker fokusera på de positiva i allt. Viktigt!

Så länge du inte får feber eller illaluktande flytningar är de ingen fara att avvakta, men får du nått av de symptomen rekommenderar jag dig att söka vård.

Och som sagt, du kan bli gravid! :)
  • Grön elefant

Jag hade ett MA. En liten droppe blod var enda tecknet. Däremot kände jag mig inte gravid längre, svårt att förklara. Har också haft en normal grav med blödningar (rosa) så det kan variera.

• Anonym (.)

Är gravid i v12 nu och när jag var i ca v6 så hade jag först rosa flytningar 2-3 dagar, sen ganska mycket rostbrunt blod när jag torkade mig, i ca 2 dagar. Allt var bra ändå!! Men förstår din oro<3
    Du kanske kan få ett vaginalt ultraljud hos gynekolog?

• Anonym (Flera)

Vid 2 av mina MA har jag störtblödit direkt. En inget alls utan den upptäcktes på VUL. Denna graviditet hade jag en färsk liten blödning v7 som blev brun och sen beige veckan efter och den var ofarlig.

• Anonym (Sommar)
    Grön elefant skrev 2016-05-23 12:37:27 följande:

Jag hade ett MA. En liten droppe blod var enda tecknet. Däremot kände jag mig inte gravid längre, svårt att förklara. Har också haft en normal grav med blödningar (rosa) så det kan variera.

Men sedan blödde du väl mer? Allt måste ju ut. Vilken vecka var det?
  • Grön elefant
    Anonym (Sommar) skrev 2016-05-24 08:45:19 följande:

Men sedan blödde du väl mer? Allt måste ju ut. Vilken vecka var det?

Jo, jag gjorde ett ultraljud pga oro (kände läkaren). Sen tog jag cytotec för att sätta igång det och blödde massor med stora klumpar. Var i v 10 men graviditeten hade avstannat i v 7.
Svar på tråden Kan detta vara symtom på ma??