• Anonym (Undrar)

Lekplats & sandlåda, åldrar....

Försöker få mannen att gå med på inköp av en lekplats (klättervägg, rutschkana, gungor m.m) & ny sandlåda till barnen på 1,5 år, 7 år & 10 år. Men han tycker våra äldsta är för gamla, vilket jag inte håller med om.
    Hoppas också på minst ett barn till innan familjen är komplett.

Vilka åldrar har ni barn i, leker dem i sandlåda, lekplats?

• Svar på tråden Lekplats & sandlåda, åldrar....
  • Anonym (Kalle)

Har barnen ingen lekplats att gå till?

• Anonym (BrittaBerit)

Av mina tre barn som är 2,6 och 8 är det bara minsta som leker i sandlåda. Däremot klätterställning kan ju passa i den åldern!

• Anonym (Undrar)

Kalle: nej vi bor i en liten by så inget sådant alls i närheten.

• Anonym (Sara)

Våra barn, tjej 5 år och kille 8 år, leker gärna i sandlådan på kvällarna nu när det börjar bli varmt och skönt ute. Tjejen leker också massor i gungan (vi har en sån där vanlig från Hörby bruk). Hon gungar och klättrar och snurrar och..

Kusinerna har nått liknande som du beskriver men de leker inte alls där, däremot älskar våra barn att leka där när vi är och hälsar på.

Så ja, ni måste väl själva fundera på vad era ungar gillar. Barn är så himla olika.. Vi har flera lekplatser i vårt närområde men dessa leker inte våra barn speciellt mkt i, utan de kan däremot leka i timmar här hemma, medan vi vuxna sitter på altanen och njuter av kvällen..

• Anonym (Kalle)
    Anonym (Undrar) skrev 2016-05-22 18:44:55 följande:

Kalle: nej vi bor i en liten by så inget sådant alls i närheten.

Ja, då förstår jag.

En studsmatta, kanske? Det gillade mina barn.
Svar på tråden Lekplats & sandlåda, åldrar....