Iowhannah skrev 2016-05-20 22:54:33 följande:
Till att börja med så ska jag säga att jag inte slutade för att få barn, jag slutade för att mina piller togs bort från marknaden, så ägglossning har jag noll koll på.
Den allra största biverkningen jag kände av var att jag mådde så himla mycket bättre! Det var precis som min gynekolog sa att många upplevde det: "är det så här man ska må?!" (Uttryckt med glädje). Jag blev lugnare och gladare och njöt mer av livet. Mensen var regelbunden på en gång. De första 2-3 månaderna var den kanske lite smått diffande, ena cykeln kunde vara 30 dagar och nästa 28 dagar, men sen hade jag en fin cykel på 27 dagar.
Tack för era svar :) gud vad olika det är för alla.
Gud vad skönt att du mår bättre!
Och super att mensen blev regelbunden. Undrar så hur det blir för mig, men verkar som sagt vara otroligt olika.
lilly skrev 2016-05-20 23:15:00 följande:
Jag slutade inte heller med p piller för att få barn utan för att mitt förhållande tog slut och jag inte längre var sexuellt aktiv. Jag hade inte mens på 3 1/2 månad efter att jag slutat. Enligt ungdomsmottagningen var det rätt vanligt. Innan brukade jag få regelbunden mens med lite smärta i magen precis i början. Nu kommer den lite när den vill, oftast utan förvarning. Sist satt jag på släktkalas i ljus klänning.. :)
Vad jobbigt för dig att mensen är så oregelbunden, kan man inte göra något åt det? alltså få hjälp av någon gynekolog/barnmorska?
Har känt mig så skum de senaste dagarna: Ovanligt hungrig, ont i magen varje dag, efter-piller-blödning, migrän :P Kroppen har väl fått hormonfnatt I guess.