• Julibarnet

Ser små prickar/stjärnor!??

Precis som rubriken säger. Redan en gång förra veckan så såg jag stjärnor, men det tror jag beror på att jag steg upp för snabbt.

Men igår kväll såg jag igen stjärnorna och idag, hela morgonen, så har små vita/svarta prickar flygit omkring. Vad kan detta bero på? Har hela morgonen dessutom tagit det lugnt. Inte städat eller stressat eller något liknande.

Var igår på morgonen på rådgivningsbesök och tänkte inte på att nämnde det till bm, eftersom det började igår kväll. Mitt HB är bra (120), blodtrycket var bra (116/68) och så bad bm mig ta urinprov och färgerna på stickan ändrades inte, så det var alltså också ok. 

Någon som varit med om liknande? Funderar om jag borde ringa bm idag. 
    Är gravid i vecka 33. 

• Svar på tråden Ser små prickar/stjärnor!??
  • Äppeljuicen

Jag skulle gissa på lågt blodtryck även om ditt var bra när ni kollade det. Ogravid har jag vanligtvis lågt men det har varierat mellan lågt och "perfekt" på mina besök till bm.

Jag har inte heller nämnt stjärnorna till bm för att jag glömt av det inför varje besök, men drar kopplingen till att de kommer när jag står/sätter mig upp hastigt, även om jag inte känner mig yr.

Har inte sett stjärnor innan jag blev gravid. :)

• Sara222

Jag fick likadant för några veckor sedan och

åkte in för att kolla så det inte var havandeskapsförgiftning.

Det verkar vara så att jag fått något som kallas ögonmigrän. Man kan få det under graviditeten av alla hormoner...

Men kolla upp om det inte går över.

Julibarnet skrev 2016-05-20 10:04:58 följande:

Precis som rubriken säger. Redan en gång förra veckan så såg jag stjärnor, men det tror jag beror på att jag steg upp för snabbt.

Men igår kväll såg jag igen stjärnorna och idag, hela morgonen, så har små vita/svarta prickar flygit omkring. Vad kan detta bero på? Har hela morgonen dessutom tagit det lugnt. Inte städat eller stressat eller något liknande.

Var igår på morgonen på rådgivningsbesök och tänkte inte på att nämnde det till bm, eftersom det började igår kväll. Mitt HB är bra (120), blodtrycket var bra (116/68) och så bad bm mig ta urinprov och färgerna på stickan ändrades inte, så det var alltså också ok. 

Någon som varit med om liknande? Funderar om jag borde ringa bm idag. 

Är gravid i vecka 33. 

• Melloj

Början till migrän.. har haft det ett par gånger. Nästa gång du får det, drick massa vatten och lägg dig ner och slut ögonen.

• Julibarnet

Tack för era svar!

Har inte haft flimmer nu under kvällen. Tänkte att jag hör av mej genast i början av nästa vecka ifall det fortsätter. :)

MEN, i all min oro tänkte jag att det kunde vara bra att hålla extra koll på äggvitan och socket, då det ändå är ett tag innan nästa rådgivningsbesök. Så jag köpte idag urinstickor för att testa här hemma. Testet visade att proteinet var ok. Skönt! MEN, testet visade också en liten förändring i sockret. Stickan ändrade färg från turkos tilö lite mera ljusgrönt. Ingen stor förändring, bara typ ett steg. Men igår vid bm så var sockret ok! Kan det ändra så mycket under ett dygn? Vad borde jag göra nu? Vad betyder denna förändring i sockret? Kan jag vänta tills måndagen med att ta upp det med min bm? Tacksam för svar :)

• Julibarnet

Tog ett urinprov nu på morgonen igen. Och denna gång så reagerade varken glukos eller proteinet??!! Kan det faktiskt ändra från dag till dag? Kan man faktiskt lita på dessa apotek test?

Svar på tråden Ser små prickar/stjärnor!??