• Anonym (....)

Färgade linser utan styrka

Måste man gå till optiker för att fixa det? hur får man annars rätt storlek? jag har stora runda ögon

är dom svåra att sätta in?

kan dom skada synen?

• Svar på tråden Färgade linser utan styrka
  • Anonym (Fia)

Du kan chansa och köpa standardstorleken, men sannolikheten är stor att de inte kommer sitta skönt. För att få rätt storlek måste du tyvärr gå till optiker.

De kan vara lite svåra att sätta in de första gångerna, men man lär sig snabbt.

Är man noga med hygienen och inte låter dem sitta längre än rekommenderat är de ofarliga att använda.

• anna555
    Anonym (Fia) skrev 2016-05-20 00:33:10 följande:
    Du kan chansa och köpa standardstorleken, men sannolikheten är stor att de inte kommer sitta skönt. För att få rätt storlek måste du tyvärr gå till optiker.

De kan vara lite svåra att sätta in de första gångerna, men man lär sig snabbt.

Är man noga med hygienen och inte låter dem sitta längre än rekommenderat är de ofarliga att använda.
    hur mycket kostar det att fixa hos optiker?
  • Vickan I

Jag beställer bara mina från fargadelinser.com. Standard men passar nog i princip alla. De flesta har ju det. Sköter man hygien och hantering som ovan sade är det inga konstigheter. Prova.

• anna555
    Vickan I skrev 2016-05-20 06:34:48 följande:
    Jag beställer bara mina från fargadelinser.com. Standard men passar nog i princip alla. De flesta har ju det. Sköter man hygien och hantering som ovan sade är det inga konstigheter. Prova.
    jag har stora ögon, då lär dom väl inte passa?

hur ska jag veta hur man sätter in linserna?
  • Fia 28
    anna555 skrev 2016-05-20 08:30:04 följande:
    jag har stora ögon, då lär dom väl inte passa?

hur ska jag veta hur man sätter in linserna?
    Finns säkert guider på youtube. 
Svar på tråden Färgade linser utan styrka