• Flizan30

Tips present till fröken skola?

Jag söker tips på vad man kan köpa för present till barnets fröken som går i åk 3. Vi har tyvärr inte gemensam insamling, men jag tycker att fröken är värd en liten present som tack för allt arbete med mitt barn under året. 

• Svar på tråden Tips present till fröken skola?
  • Carambolan

Ätbara saker tycker jag är bra, till exempel en fin chokladkaka. Gillar hon inte choklad kan hon alltid bjuda på det när hon har gäster. Kanske lite fantasilöst, men jag tycker att det är dumt att ge bort krimskrams som kanske inte uppskattas.

• nnnnnnnn

Håller med, men tillägger: Det är ju trevligt om man gör något tex kokar lite rabarbermarmelad eller bakar en limpa.
    Mer personligt och något som de flesta kan göra för att visa uppskattning, oavsett ekonomi.

• Maramina

En sommar så gav barnen på dotterns förskola personalen var sin pocketbok och en liten ask praliner, så att de skulle kunna "koppla av med under sin semester, liggandes i hängmattan".

Annars är en teckning eller något pyssel från barnet ett billigt förslag.

• Ms H

Ett välformulerat kort som berättar vad ni uppskattat.
    //lärare

• Marifröken

Som fröken kan jag rekommendera det egentillverkade, det kan vara allt från teckning till marmelad. En sak som betyder något för eleven själv eller "påminner" om honom/henne är ???? Själv har jag sparat en hockeypuck med egenskrivet text, eleven ifråga spelade hockey ????

• Marifröken

Man kan tydligen inte klucka in smajlisar, frågetecken är egentligen "tummen upp" och :)

• Jill 79

Här har de varit nogranna att påminna att det inte får ge några dyra presenter till lärarna. Mut aspekten. Det är kanske bäst att ge något barnet gjort själv.

• elyse

Köp något närproducerat, kanske från en mindre butik. Här i Uppsala har vi Tehörnan och Annelie K (choklad) som är mycket populära presentbutiker.

• hammarhajen

* Ät- eller drickbara saker som kaffe, te, marmelad, choklad osv. Går åt och kan bjudas på om mottagaren inte tycker om det själv.

* En blomma

* Ett fint ljus

• mammalovis

Trevliga presenter har varit en jordgubbs- eller smultronplanta, ett ljus, en liten skål med lite godis i cellofan eller en liten blomma, hellre något som kommer till användning än något som kanske mer samlar damm. En kul grej jag hört är ett glassogram på Pressbyrån, tror jag det kom från.

Svar på tråden Tips present till fröken skola?