• Mamma Evve

Nu blir jag förvirrad!

Hej! Jag och min man e inne på vårat 2 IVF/PGD försök. I Lördags 14/5 på RD 15  som även var våran TD fick vi ett fint och tydligt + på CB Digital som visade Gravid 1-2. Vi hade insättning 29/4. Jag hade småblödningar som började på RD 12 som höll i sig fram tills i måndags kväll. Jag hade ingen värk och det kom inga mängder heller utan jag klarade mig med trosskydd även på natten vilket jag aldrig gör när jag har min vanliga mens. Det blev rött på pappret och lite små skvättar i trosskyddet. I morse tog jag ett nytt digitalt som då visade Inte Gravid. Antagligen har vi fått ett tidigt MF, men båda Bm som jag pratade med på Sahlgrenska idag tyckte att det verkade konstigt för ett MF. Det kan vara så att mina Lutinus håller tillbaka en större blödning, men ändå tyckte de att det var lite konstigt för att vara ett MF. Den ena Bm frågade om jag har några andra gravsymptom som jag faktiskt har i mellanåt som tex yrsel, jättetrött hela tiden och nu har det börjat dra väldigt mycket i vänster sida typ nere vid ljumsken/äggstocken.

Har någon varit med om nåt liknande som det verkligen visat sig vara en graviditet? Har även tagit ett blodprov idag som jag får svar på om någon eller några dagar. Så förvirrande detta!

• Svar på tråden Nu blir jag förvirrad!
  • Cyanea

Fasen vad tråkigt att du ska behöva oroa dig :( 

De sa samma sak till mig när jag småblödde. Jag fick även för få veckor på CB-digital, så jag misstänkte MF. Dock plussade jag fortfarande. För mig var den gången - alltså när jag fick för få veckor på testet och jag blödde lite - tidigt missfall. Sen har jag småblött, testat starkt och ändå fått en dotter, så blodet i sig hade ingen större relevans i mitt fall. 

Jag vill verkligen inte komma och sänka hoppet, mest av allt skulle jag ge hopp, men tyvärr är det inte ett gott tecken är hCG sjunker. Har man väl plussat ska man inte få negativa tester igen :( 

Jag håller tummar och tår för att det är något annat som spökar och att det går bra. Lycka till!! 

• Mamma Evve

Hej Cyanea!

Nej det e lite så jag tänker också. Veckorna på det digitala tyckte hon stämde så det behövde jag inte oroa mig för. Det som gör mig förvirrad just nu e att bägge barnmorskorna menade på att min kropp inte har reagerat som verkar vara normalt för ett missfall och  att det faktiskt kan vara positivt ändå. Vanligen så blöder du mer än en mensblödning och det har jag verkligen inte gjort denna gången. Fick rådet att ta ett nytt test i morgon och om även det  e negativt så kan jag sluta med mina Lutinus. Kunde bero på dom så att inte blödningen kommer igång ordentligt.  Jag e inställd på att det e missfall men ändå finns en liten strimma hopp kvar. En tanke som slog mig förut var att ( jättekonstigt att tänka så jag vet) hur stor chans e det att jag har köpt hem 2 digitala tester som jag tog i morse skulle råka vara fel på och visa fel? En minimal chans liksom. så det bästa e väl och förbereda sig på omgång nr 3 som förmodligen blir efter semestern typ augusti eller nåt sånt. Ska bli skönt när man får svar på HCG provet också

• Cyanea

Jag hoppas att det de säger stämmer. För mig var det inte så, tyvärr. Jag blödde väldigt väldigt sparsamt, så det var inte ett typiskt MF. Vet inte om det var Lutinus som bromsade det eller vad det var. 

Jag håller tummar och tår för att det råkade vara mer utspädd urin eller något. Berätta gärna hur det går om du orkar och vill. 

Svar på tråden Nu blir jag förvirrad!