• Anonym (Orolig själ)

Familjerätten

Jag ska till familjerätten i dag o prata med mina barns pappa. (2 pojkar 9 o 10 år)

Vi har varannan vecka men pappan vill att dom bor där jämt hos honom m hans sambo o deras andra två barn.

Båda vill såklart barnens bästa men allt detta började när jag inte ville betala underhåll mer ja jag gjorde det trots växelvis boende för jag tjänar mer p var dum nu i efterhand men ville att mina pojkar skulle ha allt.

Vad händer där och hur skall jag tänka?

Jag anser att barnen har det jätte bra här och ska vara med både mamma o pappa vi ärnprecis lika viktoga för dem.

Vi har båda bra trygga familjeförhållanden osv.

Ge mig råd o tips o gärna berätta om era erfarenheter hur det gått för er?

• Svar på tråden Familjerätten
  • Kjell2

Va rätt tydlig men att du tycker vv är bäst för barnen och att det funkar nu och barnen gllar upplägget.

Funder på vd som är vikkigt och vad du kan ändra på.

• Anonym (K)

Ni ska försörja barnen efter förmåga även om de bor växelvis så du ska kanske se till att betala den del som du vet att du borde göra istället för att ni ska bråka om barnens boende. Vad vill barnen?

• Anonym (Orolig själ)

Men vi har 50 % o jag köpte allt men nu har fadern annat jobb o pengarna gick tyvärr mer till hans sambo som inte ville jobba :)

Så du menar att jag ska betala trots jag har mina barn menar du?

• Kjell2
    Anonym (Orolig själ) skrev 2016-05-19 13:43:42 följande:

Men vi har 50 % o jag köpte allt men nu har fadern annat jobb o pengarna gick tyvärr mer till hans sambo som inte ville jobba :)

Vad är viktigast för dig; umgänget, 50/50, eller underhållet?

Är det något som hindrar att ha 50/50 och inget underhåll. Kan du bara inte slut betala?

Tänk på att FR inte kan besluta något. Bara fasttälla det praterna är överrens om.

• Anonym (K)
    Anonym (Orolig själ) skrev 2016-05-19 13:43:42 följande:

Har ni samma försörjningsmöjlighet? Den som har större överskott ska betala mer men det betyder inte att du måste betala underhåll utan dunkande betala en större del av barnens kläder, aktiviteter och nöjen till exempel.
Svar på tråden Familjerätten