Vad händer med mina vita BH:ar?
Alla mina vita BH:ar blir gråa efter ett antal tvättar.... vad gör jag för fel???
Alla mina vita BH:ar blir gråa efter ett antal tvättar.... vad gör jag för fel???
Inget alls, men det samlas färgavlagringar i tunnan från mörka kläder som sen färgar ner det vita.
Handtvätta bh-n, vilket rekommenderas i tvättrådet, så slipper du de grådassiga. :)
Vitt ör väl dessutom ofta färgade vita så när man tvättar i vittvätt (som ofta har blekmedel i sig) så tappt det färg och blir grått.
Så enkelt är det, jobbade i underklädesbutik i 5 år och detta var något som kunder gärna försökte reklamera.
Kör du en i tvättmaskin så kanske ett par år om du har tur, dels så krymper den, tappar formen och så finns det risk att bygeln tränger ur och börjar skava.
Handtvättar du så ska du kunna ha dem väldigt länge, framförallt om du köper lite mer kvalitets bh, från tex twilfit eller liknande :)
För att vitt är färgat vitt. Naturligt vitt är mer biege . Kritvitt är färgat.
Det som händer är nog att dina bh:ar helt enkelt är urtvättade.
Du sparar på bh:n genom att handtvätta den.
När en bh tappar spänst i axelbanden, kupan kanske blir lite bubblig och du upplever att den inte längre är tajt fast du knäpper längst in, ja då är det dags att byta till ny bh.
Ok, jag har lärt mig mycket nu.
MEN, om man handtvättar den, blir det riktigt ren då? Jag menar, ska inte underkläder tvättas i 60 grader?
Ok, jag har lärt mig mycket nu.
MEN, om man handtvättar den, blir det riktigt ren då? Jag menar, ska inte underkläder tvättas i 60 grader?
En bh ska enligt tvättråd inte tvättas i 60 grader.
En bh blir ju bara svettig som tex en vanlig topp.