• Sofie lin

Är detta slem bara flytningar OBS (äcklig bild)

jag är gravid och går in i vecka 21 imorgon andra barnet. Sen vecka 16 så har det kommit jätte slemmiga/sega flytningar ibland som seg äggvita, först någon gång i veckan och nu kommer det lite varje/varannan dag oftast när jag varit på toa och bajsat. Jag har lite gulvita vanliga flytningar hela tiden men ibland kommer det genomskinligt slem som dessa blandas med. Jag har pratat med barnmorskan och varit på kontroll och livmodertappen ser bra ut men jag är så orolig att det skulle vara slemproppen som lossnar : (

Jag har även jätte mycket sammandragningar från och till men det hade jag även i min förra graviditet, lite värre denna grav dock. Snälla är det någon som haft liknande? Jag är så orolig.. Mår dåligt varje gång jag ska gå på toa och ser dessa slemmiga flytningar..

Jag lägger in en bild på hur det ser ut, ursäkta att det är lite äckligt men jag har varnat i rubriken!

Snälla jag är så tacksam för era svar!!

• Svar på tråden Är detta slem bara flytningar OBS (äcklig bild)
  • Sofie lin

Det går tyvärr inte att lägga upp någon bild.

• Sofie lin

Ingen som varit med om samma? : (

• Benke

Hej!

Vid min första grav som tyvärr slutade med ett änglabarn gick min slempropp och vatten sipprade ut i små stötar tills det va dags att föda 2 dygn senare. Men slemproppen kan återbildas fick jag höra då så sålänge inte du har tidig vattenavgång borde det vara ok men ring till gyn och kolla om de kan kolla så du inte har vattenavgång också.

Håller tummarna att allt går bra!

• Sofie lin

Under hur lång tid gick din slempropp? Jag har haft detta slem i 5 veckor nu, har kollat upp livmodertappen många gånger och det är ingen påverkan på den. Då borde det ju vara lungt, har ingen vattenavgång heller.

Jag beklagar det dom hände dig : ( vilken vecka födde du i?

• Lectin

Det behöver inte vara någon fara. Jag är i sluttampen av min tredje graviditet och har haft galet mycket flytningar i alla graviditeterna. Jag förbrukar två trosskydd om dagen men skulle nog egentligen behöva byta oftare om jag inte var så snål.
    Sammandragningar/förvärkar har blivit både fler, kraftigare och tidigare för varje graviditet för min del. I v 15 den här rundan fick jag göra test för urinvägsinfektion för säkerhets skull eftersom det kan vara en anledning till ökade sammandragningar. I v. 19 och 25 var jag på spec.mödravården och dubbelkollade med ultraljud att  livmodertappen inte var påverkad (förkortad eller börjat öppna sig). Kanske kan en sådan kontroll vara av värde för dig? Fråga din bm!

• Lectin

Sorry! Läste inte ditt sista meddelande så jag missade att tappen varit opåverkad när du fått den kollad. Skäms

• Sofie lin

Va skönt att höra, hoppas att allt är som det ska vara då : )

Tack för ditt svar!

• Benke

Proppen gick på morgonen som en stor klump. Sen blev det vattenavgång ett par timmar senare men bara en liten del av det.

Vet att jag har väldigt mkt flytningar tidigt i graviditeten och har det nu med (grav med nr 2 ??) känns sådär kul men är glad så länge det vara är flytningar som kommer.

Han precis gå 24 fulla veckor innan han kom, vår lille prins.

Svar på tråden Är detta slem bara flytningar OBS (äcklig bild)