• tulip79

Udda namnval

Vilka är de mest konstiga/påhittiga tilltalsnamn ni känner till?

• Svar på tråden Udda namnval
  • viseversa

Var en tråd här för några dagar sen vars dotter hette Karma. Konstigt tycker jag. Men å andra sodan finns det folk som tycker vårt namnval på sonen är konstigt så det är ju olika det där.

• Vegomamma

Jag checkade en gång in en familj på Arlanda, och deras dotter hette Koriander.

• Carambolan

Jag mötte en kille på en fest som hette McGyver, men det hade han bytt till i vuxen ålder :)

• Duckan

Jag har inte stött på så många udda namnval, men Tiger är väl inte helt vanligt i Sverige antar jag. En Pippi har jag träffat också.

• tulip79
    Vegomamma skrev 2016-05-17 07:36:37 följande:

Jag checkade en gång in en familj på Arlanda, och deras dotter hette Koriander.

När du nämnder Koriander kommer jag på att jag haft en kollega vars dotter hette Cayenne.
  • TantMedKratta

Minns nån tråd för nåt år sen om ett barn som hette Million eller något i den stilen. Märkligt namn tycker jag...

• AktiveraMera
    Duckan skrev 2016-05-17 10:00:44 följande:

Jag har inte stött på så många udda namnval, men Tiger är väl inte helt vanligt i Sverige antar jag. En Pippi har jag träffat också.

Känner också en Pippi och en Tiger. Tiger bor på Östermalm och har stenrika föräldrar med urkass namnsmak!

Pippi heter Lotta i andra namn = Pippi Lotta. Bor i Enköping. Mamman svensk, pappan tysk.
  • Duckan

Inte samma Tiger och Pippi så det finns dubletter AktiveraMera

Svar på tråden Udda namnval