• Madups

Väldigt ensam mamma

Ja hej.. jag har precis flyttat ifrån mitt barns pappa, något jag velat länge och trott att det skulle bli så skönt, men det är så fruktansvärt ensamt och tomt här... jag vet inte hur jag ska kunna trivas. Trots att det är en jättefin lögenhet så kan jag inte vara glad , och jag har börjat tvivlat på om jag gjort rätt val. (Det har kännts så självklart förut då han varit otrogen och har ett våldsamt beteende) men ensamheten äter upp mig. Vänner finns knappt då alla i min ålder (jag är 19) och även äldre bara vill gå ut och dricka och tydligen är jag inte den man lätt blir kompis med , så de enda jag har är typ min syster och min mamma och det är ju verkligen roligt ...

Våran son är 2.5 år snart och självkart älskar jag att vara med honom men jag behöver någon annan , jag saknar tom min dumma idiot till sambo.

Vet inte riktigt varför jag skriver ens, antar att jag vill ha någon att prata med bara , som kanske känner igen sig eller har något hjälpande att säga...

• Svar på tråden Väldigt ensam mamma
  • strumpan400

Du som är så ung. Har hela livet framför dig. Var han otrogen då förtjänar du bättre. Har du u träffat/hittat någon? Någon kanske hittar dig. /jim

• trustisall

Tycker du kanske ska börja prata med andra som har barn osv med folk du har nåt gemensamt med! Testa :)

• AnniAy

Gå till öppna förskolan :) där träffar du garanterat någon att prata med :)

• Sous

Det är klart det känns ensamt. Särskilt om det är första gången du faktiskt bor helt själv, men du har gjort helt rätt för dig och ditt barn som lämnat en dålig relation där du blir illa behandlad. Om du är klar med gymnasiet och jobbar/pluggar så gissar jag att du snart kommer att hitta folk att umgås med, alla i din ålder vill inte festa, åtminstone inte bara. Ett tips är att höra med er bvc om det finns någon grupp för unga föräldrar, eller om de kan starta en.

Lycka till!

• Det kommer bli bra

Du har fattat rätt beslut både för egen del och ditt barns.

Jag är också ensamstående (men mkt äldre än dig) och har visserligen många goda vänner med barn, men kan ändå känna mig ensam av och till, särskilt när vännerna är upptagna med sitt, och särskilt på kvällarna, när det alltid bara är jag och barnet (eller nja, ibland umgås vi ju med vänner osv, men oftast på vardagkvällar är det ju "bara" vi)...

Men genom ditt barn kan du också börja bygga upp ett umgänge. Tex att ordna play-date med någon förskolekompis, och därigenom hitta andra föräldrar att umgås med. Jag har tex lärt känna en annan ensamstående förälder den vägen som jag umgås med, och ett föräldrapar som är trevliga att träffas för att fika med tillsammans med barnen och prata med i lekparken när våra barn leker.

Du kan också gå med i tex Makalösa föräldrar, de ordnar träffar, etc och kanske också finns på din ort eller nånstans nära dig?

Styrkekram till dig!

• PaulinaN

Hej! Förstår att det känns tomt och ensamt och det är helt okej att du känner så i början för det är mer än normalt! Prova gå till öppna förskolan?

Vart bor du? Bor vi hyfsat nära varandra ses jag gärna på en fika/promenad or whatever ;)

Jag är 21år men min son är dock bara 3 månader haha, men kan ju vara kul att ses ändå! :)

Svar på tråden Väldigt ensam mamma