• 05em06

Möhippa

Jag och en annan försöker få ihop en möhippa för en kompis till oss. Men det går verkligen inte bra då ingen kan komma, antingen så jobbar dom eller är helt enkelt upptagna den dagen. Det finns inget annat datum att byta till eftersom tjejen som ska gifta sig arbetar eller är på annat sätt upptagen de andra dagarna.

Vi vill ju gärna göra en rolig dag för henne men det blir väldigt svårt att fixa något. 1 person till har tackat ja till inbjudan men vet inte riktigt hur vi ska göra här?

Planera om och göra något helt annat än de vi tänkt från början? Eller vad skull ni gjort i den här situationen? :(

• Svar på tråden Möhippa
  • Anonym (fixa)

Får dagen kosta? Ordna en spa dag. Massage. Fötter. Ansikte. Naglar mm. Lunch / middag. Utgå från det hon gillar och forma dagen utifrån det. Lovar att hon blir glad för att ni gör nått inte hur många som är där. Dock tråkigt att vänner inte kan avboka för möhippa.

• 05em06
    Snövits skrev 2016-05-14 22:43:44 följande:

Men började ni med planeringen så sent att det inte går att ändra datum?

Vi fick reda på bröllopet väldigt sent. Tjejen som ska gifta sig har bara ledigt två dagar innan bröllopet tyvärr. Väldigt svårt att få ihop det när man bara har 2 dagar att gå på och den andra dagen är redan nästa helg.
  • 05em06
    Anonym (fixa) skrev 2016-05-14 22:45:51 följande:

Får dagen kosta? Ordna en spa dag. Massage. Fötter. Ansikte. Naglar mm. Lunch / middag. Utgå från det hon gillar och forma dagen utifrån det. Lovar att hon blir glad för att ni gör nått inte hur många som är där. Dock tråkigt att vänner inte kan avboka för möhippa.

Vingar en budget att gå efter men en spadag är en toppen ide om det bara blir några få. Det kostar ju inte mer än vad vi planerat redan. Tack!
    Jag tror hon blir glad att vi som kan kommer och antalet spelar ju inte så stor roll egentligen utan det handlar ju om att göra en härlig dag för henne.
  • Anonym (Lisen)

Ni får ju vara litet företagssamma! Min bästa vän är sjuksköterska och jobbar varannan helg. Resterande helger gjorde hon annat. Vi ringde I GOD TID till hennes chef, och fick hjälp att byta bort hennes pass. Min kompis trodde att hon skulle jobba, så det var ju inte en chans att hon trodde att hon skulle få en hippa då. Vi överraskade hemma, sa att en kollega istället jobbar åt henne. 

Gällande de andra, så får man bara ta ett datum, sedan får folk boka om om det är prioriterat. Är man ute tex 2 mån innan, så brukar det gå. 

Svar på tråden Möhippa