• tikki masala

Oseriöst att bjuda 25000kr över?

Har tittat på ett hus i veckan som jag vill lägga bud på nu har någon annan bjudit först och jag vill inte att priset skall skena iväg men jag vill ha det huset. Är dte oseriöst att bjuda 25000 över? Hur lite får man bjuda över för att det skall godtas av mäklare osv? 
    Tips på att det inte skall skena iväg i pris?
    Behöver ganska snabbt tips o råd 

• Svar på tråden Oseriöst att bjuda 25000kr över?
  • Linnis92

Du får buda hur mycket eller lite du vill, vi hade ett hus på våran gata som såldes och dom budade med 2000 kronor åt gången, det dryga då är att budgivningen verkligen tog flera dagar.

Tyvärr så kan inte du avgöra om de rusa iväg i pris, beror ju på hur många ni är som budar och vad dom andra är villiga att ge för huset

• Mascaraklumpar

Du får lägga precis vilket bud som helst, till och med ett under den andra budgivarens bud om du vill det. Mäklaren är skyldig att framföra alla bud till säljaren. Sen om det är smartast att höja med lite i taget eller mycket på en gång finns det olika åsikter om - jag personligen föredrar att göra det sistnämnda.

• gbgumman

Klart du kan bjuda vad som helst men det kan ta länge tid om man budar lågt. Men vad som helst kan hända. Vi buda högt och hen som buda mot tog emot vårt bud och buda emot en vecka senare. Nästa gång buda vi högt igen och efter en vecka till så ringde mäklaren upp motbudaren så svara hen inte. Så även höga bud kan tid.

Svar på tråden Oseriöst att bjuda 25000kr över?