• mor3

Hur ser era Vällingvanor ut?

1.Hur ofta får erat barn välling?

# 2 ggr om dagen,morgon o kväll

2.Hur många ml per gång?

# 220 ml

3.Äter i flaska eller i pipmugg?

# Flaska

4.Vilken vällingsort har ni?

# Semper fullkorn från tolv månader

5.När kommer erat barn att sluta med vällingen tror ni?

# Ingen aning,hon får välling så länge hon vill ha det men mina andra har slutat omkring 2½ års ålder

• Svar på tråden Hur ser era Vällingvanor ut?
  • Mirre80

Samma som dig, fast har Semper Havrevälling Mild från 6-månader.
    Så småningom kommer jag byta ut morgonvällingen mot riktig frukost, kvällsvällingen för han behålla så länge han vill:)

• dedeb

Vilket trevligt ämne :) Alltid kul att så och få erfarenhet av andra

1) 0-2 gånger per dag, egentligen klarar hon sig utan välling och står sig på samma mängd ersättning över natten, så vissa dagar får hon ingen välling

2) 110-160 ml per gång

3) flaska

4) semper havre 8 mån och mild fullkorn 8 mån, ska strax gå över till 12 mån semper fullkornsvälling

5) 2 år senast

• isolande

Mina barn är 3 och 5 och äter en flaska (250 ml) Sempers frukt och yoghurvälling på kvällen.

De får hållas så länge de vill. Mest behåller vi den för att den lille är så smal och behöver extra energi. Han är extremt aktiv och samtidigt ingen storätare.

• Mika86

1) en gång på kvällen innan läggdax

2) 300 ml (+x antal ml pulver)

3)flaska

4) nestlé fulllkornsvälling från 1 är

5) ingen aning, hon är lite över 1 år nu o bröderna ha slutat mellan 10 månader o 2 år

• Hilda77

2 ggr per dag.
    300 ml till natten och 200 på morgonen.
    Dricker nattinatti från nestle. 8-18 månader.
    Dricker ur flaska.

Vet inte hur länge han kommer dricka. Är 2,5 nu. Jag slutade när jag var 7. :) Vid 5 års ålder vägrade min mamma göra välling till mig, sa att om jag skulle ha välling fick jag fixa det själv. Vilket jag gjorde. :)

Stressar inte med att han ska sluta.

• Anonym (urs...)

Skulle aldrig falla mig in att mata mina barn med sånt skräp, de har överlevt bra på riktig mat och bröstmjölk :)

• Cadencee
    Anonym (urs...) skrev 2016-05-13 14:14:00 följande:

Skulle aldrig falla mig in att mata mina barn med sånt skräp, de har överlevt bra på riktig mat och bröstmjölk :)

Har man inget snällt å säga kan man lika gärna hålla tyst... TS efterfrågade inte inlägg som ditt...
  • Cadencee

Min son slutade vid 2,5 och i slutet åt han 1 dl välling till läggdags. Vi får se om barn nummer 2 kommer få välling eller om vi kör ersättning helt och hållet även efter 6 månader :)

• Anonym (urs...)
    Cadencee skrev 2016-05-13 16:58:03 följande:

Min son slutade vid 2,5 och i slutet åt han 1 dl välling till läggdags. Vi får se om barn nummer 2 kommer få välling eller om vi kör ersättning helt och hållet även efter 6 månader :)

Det var väl inget osnällt med det. Jag anser bara att välling inte är bra för barn och därför har jag inte gett det till mina,
  • Anonym (Vera)

Jag har inte gett och kommer inte ge mina barn välling. Har fyra barn och de har fått mat och/eller amma. Jag har blw:at och ammat från 8 månader, innan bara amning. Ammar till ca 3 år.

• Gravitation

Jag ammar OCH ger välling till vår tjej hon är 21 månader. Det ena utesluter inte det andra. Men hon dricker inte varje dag och oftast en gång på kvällen drygt 225 ml .

• Cadencee
    Anonym (urs...) skrev 2016-05-13 18:53:24 följande:
    Det var väl inget osnällt med det. Jag anser bara att välling inte är bra för barn och därför har jag inte gett det till mina,
    Få behöver du inte använda ord som skräp. Då hade din kommentar låtit mycket trevligare kan jag säga.
  • Anonym (urs...)
    Cadencee skrev 2016-05-13 19:39:39 följande:
    Få behöver du inte använda ord som skräp. Då hade din kommentar låtit mycket trevligare kan jag säga.
    Det ÄR ju skräp, bara ren fakta :)
  • Cadencee
    Anonym (urs...) skrev 2016-05-13 21:22:50 följande:
    DU tycker att det är skräp och det får stå för dig. Men man behöver inte skriva en kommentar som kan låta så nedlåtande gentemot dom föräldrar som faktiskt väljer att ge sina barn välling, oavsett vilken typ av välling det är.
  • Gravitation
    Anonym (urs...) skrev 2016-05-13 21:22:50 följande:
    Så, vad exakt är skräpet? Utveckla.
  • mor3
    isolande skrev 2016-05-13 11:58:42 följande:

Mina barn är 3 och 5 och äter en flaska (250 ml) Sempers frukt och yoghurvälling på kvällen.

De får hållas så länge de vill. Mest behåller vi den för att den lille är så smal och behöver extra energi. Han är extremt aktiv och samtidigt ingen storätare.

hur blandar ni vällingen?

Då vår tös har fått färdigblandad tidigare men de har nu slutat med det och på förpackningen står det bara hur man blandar till 20ml

• Anonym (2barnsmor)

I soffan framför en film innan läggdags.

Ca 250 ml

Flaska

Semper fullkorn 1 år

Vet inte (storebror slutade runt 4 år)

Hon är 2 år o 4 mån

• isolande
    mor3 skrev 2016-05-29 10:42:44 följande:

hur blandar ni vällingen?

Då vår tös har fått färdigblandad tidigare men de har nu slutat med det och på förpackningen står det bara hur man blandar till 20ml

Vi blandar 5 dl vatten och 2 dl pulver. Våra barn gillar tjock välling. Men eg ska man väl blanda 2 msk pulver/ dl vatten tror jag. Det var vi mer noggranna med när de var små. Numera bara kör vi på liksom, inte så petigt :)
Svar på tråden Hur ser era Vällingvanor ut?