• Maria 186

Velig sambo

Hej!

Det är så att jag är 25 om ca 2 veckor och min sambo är 33 år.

Vi har pratat om ett gemensamt barn , min sambo har en 7 åring och jag har en 6 åring och hans son bor här hos oss på loven medan min dotter bor här heltid.

Vi har pratat om ett gemensamt barn och han har alltid velat ha barn men vi gjorde en abort för ca 2 år sen då jag gick en utbildning men har jobbat i kommunen i ca 1,5 år nu och jobbat innan det också. Men nu tycker han att jag är tjatig o jobbig pga detta med barn. Vi har vart tsm I snart 4 år och jag tycker kanske att det är dags snart iaf pga hans ålder för jag vill att han ska kunna orka saker med barnet o inte vara orkeslös. Visst jag har väl ett par år framför mig men tycker kanske det är dags nu pga hans ålder.

Eller vad tycker ni? Hur ser ni på saken? Är det jag som är löjlig?

• Svar på tråden Velig sambo
  • Annelie 76

Det är ju inte så att man blir helt lealös när man blir 35... Orken finns där om han äter bra och tränar, oavsett ålder. Ni behöver inte stressa men behöver prata ordentligt och komma överens.

• Mightmare

Åldern är inte en faktor om han inte har någon sjukdom av något slag. Ni kan gott vänta 5 år trots den. Men att du är sugen nu är ett bättre skäl som ni behöver prata mer om. Bara för att ni skjuter upp det några år blir du ju inte mindre sugen eller pratar mindre om det liksom...

• viseversa

Haha han är 33 år men på dig låter det som han är 70år. Vadå pga hans ålder? Haha kul tycker jag.

• Frontline
    viseversa skrev 2016-05-13 09:46:50 följande:
    Haha han är 33 år men på dig låter det som han är 70år. Vadå pga hans ålder? Haha kul tycker jag.

Precis jag var 42 när vårt tredje och sista barn kom men jag orkar med det..
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Cilla93

Sluta tjata skulle jag säga. Förstår att du är sugen men han är inte gammal så för ålderns skull behöver ni inte stressa.

• viseversa
    Frontline skrev 2016-05-13 10:25:57 följande:
    Precis jag var 42 när vårt tredje och sista barn kom men jag orkar med det..
    Haha exakt. Jag är själv 33 och sambon är 36 och vi väntar barn nr 5 nu. Ingen av oss går med rollator ännu i alla fall.
  • Maria 186

Ja åldern spelar väl inte så stor roll men han är väldigt trött, Han vilar mer än en 80 åring så därför jag tycker som jag gör och för min del krävs mer planeringar eftersom jag har min diabetes, Iaf om man ska gå på den doktorn jag har.

När hans son är här så är det jag o hans syster som har hans son oftast för att han är så trött. Men visst kan man vänta :) Men vill ändå att han ska orka för hans skull.

Min morbror fick också barn sent, Han va mellan 42-45 men han är väldigt sliten o stressad.

Men jag kan ha fel. Vill inte ha några påhopp eller otrevliga kommentarer utan råd om man ska vänta eller vad ni skulle ha gjort.

• Frontline
    Maria 186 skrev 2016-05-13 10:54:28 följande:
    Ja åldern spelar väl inte så stor roll men han är väldigt trött, Han vilar mer än en 80 åring så därför jag tycker som jag gör
    Trött eller lat låter snarare som lat...
  • Maria 186

Lat vet jag inte. Han orkar knappt nått men kanske kan va mediciner han äter. Sen så tänker man lite att man inte vill ha för många år mellan barnen men kanske bara jag som tänker så.

• Gladskit

Båda era barn är ju redan rätt stora så det kommer bli ganska långt till syskonet ändå. Så det där med många år mellan barnen kanske inte är den största grejen i så fall.

Utan det är väl mer om han ens är sugen på att "börja om" med små barn igen. Jag själv har en tioåring och vet inte om jag vill ha fler barn. Just nu känns det inte så, jag känner inget sug alls. Steget att gå från en självgående tioåring till ett litet nyfött barn med allt vad det innebär skulle vara väldigt stort. Men jag tänker att OM längtan efter ett till barn skulle komma så skulle det vara värt det om du förstår hur jag menar, jag skulle inte låta den grejen styra. Så om man vill ha barn tror jag inte att man kommer med massa ursäkter eller att man är trött eller vad det nu är utan vill man så vill man!

Svar på tråden Velig sambo