nnnnnnnn skrev 2016-05-12 18:57:16 följande:
1) Du kan ju jobba deltid i sommar istället. Tex jobba mån-ons och tar FP tor+fre+lör+sön. Så går du inte så mycket back.
2) Har ni lågnivådagar kvar, kan du ta ut dessa under helgen även om du jobbar heltid. Så sparar du dessa pengar och använder under sommaren. Så börja ta ut detta så fort som möjligt.
3) Du kan ta ledigt måndagar (20%) och ta ut FP lör + sön + mån. Om det gör att du får ut mer pengar än om du jobbar heltid, så kan du spara undan dessa extra pengar och ta ut i sommar.
4) Du kan ta semester tex mån,tis, ons under dessa 11 veckor och ta FP tros+fre+lör+sön. Så borde du få ut betydligt mer pengar än om du bara är FL under dessa veckor. Varför spara semesterdagarna om du får ut för lite pengar? Du kan ju ta FL mer under året, om du vill ha mer "semester". Någon vecka här och där.
5) Du kan se över om du har något som går att leva utan, under dessa 11 veckor. Tex prenumerationer, kolla alla abonnemang, stryka bort lyxgrejor. Inte spara pengar under dessa veckor, tex månadssparande till dej eller barnen. Prata med CSN om du kan låta bli att betala studielån. Prata med banken om amorteringsfri sommar om du har banklån tex huslån, billån. Samt ta ut en del från sparkontot för att fylla upp FP till normal nivå. Det rör sig om så kort tid, att det är klart värt att vänta med sådant tills lönen är normal.
Jag har en tös som blir 8 i dec och sen försvinner mina föräldradagar, jag har över 200. Kan inte ta ut npgot när hon går i skolan. För av jag har tagit ledigt alla lov och även sommaren och begär ersättning alla mina mediga helger. Men kommer ändå förlora 100 dagar. Har sparat min semester till hösten. Annars hade jag stått utan dagar i fall något i träffar.
Jag har inte varit i behov av att ta ut fp de andra året och jobbat på. Men de får man lite i baknacken. Men vill vara ledig ned ylsen och det fram emot de. Men skulle vilja ha något sidan om. Något att hörs. Men vet inte vad. Typ sälja hemmagjorda smycken ell annat relativt som inte försäkringskassan kan neka mig.