• SweetJune

Bugaboo donkey - fungerar det för 3-4 åring?

Hej! Har en Buffalo och väntar nu syskon så funderar på en donkey. Sonen kommer vara 2,5 och undrar om den blir för liten snabbt? Kommer han kunna sitta i den i ett år tror ni? Tänker på fram och tillbaka till förskola o han sover fortf i vagn.. Vilka är skillnaderna mellan Buffalo och Donkey förutom hjul och att Donkey är smalare. Är så nöjd med Buffalo att det känns tråkigt att byta men kommer nog behövas.

• Svar på tråden Bugaboo donkey - fungerar det för 3-4 åring?
  • AnniAy

Jag har donkey till mina barn. Äldsta är 2år 10mån men dock ganska liten i storleken och hon sitter jätte bra i den. Hon skulle nog kunna sitta minst 2 år till. Men mitt tips är att du går till en barnbutik och låter barnet provsitta.

• Anonym (Nej)

Min 2,5-åring är absolut för stor för vår bugaboo donkey redan. Han ligger iofs en kurva över medel på längden men det innebär ju inte att han är jättestor heller.

• viseversa

Testade min 3 åring i en donkey i affären och hon var helt klart för stor. Så nej jag tror inte det kommer funka.

• Blicka

Vi köpte en donkey när stora var 22 månader. Han fyller tre i sommar. Han ryms men inte är det mkt marginal inte. Sitter bra men om han ska ligga blir det lite trängre. I o för sig så sover han inte varje dag på dagen längre utan bara ibland o då funkar det. Jag märker dock att han allt oftare vill gå själv eller springcykla. Hade vi haft ståbräda hade han nog valt det före att sitta i vagn. Ångrar inte vårt köp - vagnen har passat oss perfekt. Skulle säga att vår stora är normal i längd utifrån ålder.

• minerva123

Vi har haft en Donkey och jag tyckte den var på gränsen till för liten i sitthöjd för vår äldsta redan när han var strax över 2 år. Och då är han ganska späd. Ligger precis på medelkurvan för längd och och en kurva under på vikten. Nu vid nyss fyllda 3 skulle han definitivt inte sitta bekvämt i den längre.

• SweetJune

Verkar som om sonen kommer vara för stor då. Kan ni tipsa om en syskonvagn med mer plats?

• susannapanna

Vi kollade på Donkeyn flera gånger nu när vår 2,5-åring skulle få ett syskon (gillar tanken på att smala in vagnen när man bara kör ett barn). Han satt väldigt trångt i sittdelen och verkade inte alls nöjd. Han var ju van med sin rymliga Emmaljunga CityCross...

Vi köpte istället en Baby Jogger City GT Double och där är sonen väldigt nöjd! ????

• Blicka
    SweetJune skrev 2016-05-28 06:37:21 följande:

Verkar som om sonen kommer vara för stor då. Kan ni tipsa om en syskonvagn med mer plats?

Generellt är de framåtvända syskonvagnarna större. Kika på ngn av dom.
  • SweetJune
    susannapanna skrev 2016-05-28 06:51:06 följande:

Vi kollade på Donkeyn flera gånger nu när vår 2,5-åring skulle få ett syskon (gillar tanken på att smala in vagnen när man bara kör ett barn). Han satt väldigt trångt i sittdelen och verkade inte alls nöjd. Han var ju van med sin rymliga Emmaljunga CityCross...

Vi köpte istället en Baby Jogger City GT Double och där är sonen väldigt nöjd! ????

Hej! Överväger nu att köpa Babyjogger som ni köpte för provade donkey och denna i affär och även om jag älskar Bugaboo så kändes BJ mkt bekvämare och mer rymlig så blir nog en sådan. Är ni fortf lika nöjda och beställde ni eran på nätet eller i affär? Ni köpte till en liggdel? Vilken liggdel ska man välja?
Svar på tråden Bugaboo donkey - fungerar det för 3-4 åring?