Möte familjerätten bli av med växelboende
Jag och mitt ex har haft diskussioner i många år om barnen och nu äntligen sedan 8 månader haft växelvis boende som fungerar perfekt för oss här i båran familj iallafall.
Mitt ex har aldrig gillat det han vill att jag har dem varannan helg, vi körde så förrut för att han vägrade samarbeta och gjorde allt för att jag inte skulle få til varannan vecka.
Sedan tog jag det i egna händer och vi startade med varannan vecka för barnen behövde det enl skolan att dom behövde sin mamma mer vilket jag vetat hela tiden då det var bråk i skolan och andra problem då. Det var i oktober
När jag slutade betala underhåll helt enl vad jag skulle göra i november började helvetet.
1) i dec åkte jag in akut och fick operera magen för tarmvred och det hände dagen innan veckobytet jag var så dålig att jag inte kunde prata min syster ringde till dem o pratade hans nya sambo förstps så bra o även han sa ohh ta det lugnt hör av er när hon är bättre så pojkarna kan träffa henne allt var så bra o sen sa jag att jag kan ta dem mer när jag blir utskriven.
Dagen jag kom hem från sjukhuset får jag ett sms du ska vara på soc i morgon, jag bara grät jag kunde inte ens röra mig uppskuren från mellangärdet t nsveln, jag ringe soc och hon sa att hon kunde komma till mig ist men när hon träffat barnen så ändrade hon sig för dom mådde så bra och hon såg inga problem dock hade pappan påtalat att barnen mådde såå dåligt över att bo såhär men barnen verkade tillfreds och må alldeles utmärkt så det blev inget alls av det.
2) Våran son lider av kronisk förstoppning och han bokade läkartid som jag inte fick veta om föränn samma dag ocg han sa rätt ut att häjag inte fick komma på den han ville gå själv men jag åkte så klart dot o vi fick åter samma diagnos o mer medicin till det. Förstoppninhen gör att det obland kommer lite i kalsongerna.
Det försökte han få till att sonen var stressad och bara skulle vara med honom men läkaren sa att det har med tarmarnas funktion att göra och är ärftligt då jag ammma har samma fel men det hade inte kommit fram det berättade jag då jpappan tyckte det var oväsentligt.
Men när läkaren fick min historia med magen så sa han att sonen har samma och att det inte har nåt med boende el likn att göra. Jag medicinerar sonen o pappan skiter i det så såvintogt var det.
Sen när det lsgt sig ocg jag bad om att vi skulle ha samarbetsavtal hör jag iget på ett tag mer än vardagsprat kring hämnt i g osv.
3) ringer i dag o har bokat in familjerätten för det funksr intr nu är det att barnen bråkar hemma hos honom och det påverkar deras nya barn osv mer bråk i skolan säger han , jag har väldogt tät ko takt m skolan är alltid där o lämnar o hämtar osv för att kunna prata m lärare om det är något.
Så bnu ska vi till familjerätten och går jag inte med på att han får ta barnen säger han att han tar det vidare
Han påstår att barnen inte har sociala kontalter för vi bor 5 mil 35-40 min från skolan, jag skjutsar och hämtar på skolan har föexibelt jobb så jag styr mina tider o jobbar hemifrån ibland då jag kan vara delaktig. Ena sonen spelar hockey när han är hos mig pappan vilm inte köra t tröning men jag låter han köra endå dock nekade han sonen fotboll för att jag sa att vi knte kan åka tre dagar i v men att han kan köra varannan vecka och så åker vi en da u v på träningen i fotboll. Men då fick han inte gå för pappan, dock skickade han sonen för att fråga han har inte tagit upp det som vuxen med mej.
Jag låter som leka med kompisar vi bara ska ju planera det så det hår :)
Dom leker med barnen på gården och vi hittar på mkt som familj, vi umgås med farmorn o farfarn o kusinerna på den sidan.
Jag tycker vi gör allt rätt o barnen mår bra här jag pratar ofta med dom hur dom mår o hur det känns även min sambo gör det.
Hur kan detta gå vad kan hända vad tror ni jag mår så dåligt av att vara orolig för detta jämt..alltid nåt nytt han tar upp som får det att verka som om det är dåligt att ha det så här.
Vi går upp äter frukodt ighop åker t skolan 7.30 jag häntar lite olika oftast mellan 15-16 o kl 13 på fredagar i skolan dom är 8 och. 9 år gamla.
Ge mig tips råd erfarenheter ja vad som helst så jag kan sluta vara orolig och veta hur jag skall agera :)
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-10 22:45
Som svar när jag var på sjukhuset nyss hemkommen sa han bara det är dit problem om du inte kan ta dig dit vi bestämde kl 13 jag fixade skjuts sen dagen innan ändrade han till 8 då hade jag ingen skjuts de 5 milen och jag kunde unte köra som jag skulle hsn visste det o ville bara få det till att jag inte skulle dyka upp. Sa då att hag ringer dem då sa han att det ger du fan i är min soc kontakt...
Vi är vettiga människor m bra jobb och bra familjer osv jag fattar noll vad som föygit i honom vi var som jättebbra kompisar pratade kunde luncha osv ända tills jag började ha dom varannan vecka..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2016-05-10 22:59
Kan tilägga en sak till han sa upp fritidsplatserna och berättsde det efteråt för mig för att han tyckte dom var onödoga så jag fick i panik söka nya platser för vissa em måste jag ha dem där dom går i skolan t kl 13.00 kommer bara på mer o mer.