• AndreaAS

När är det normalt att bebisen vänder sig??

Hej!

Jag är i vecka 31 nu och är rätt övertygad om att bebis inte har vänt sig än, men det är rätt mycket liv därinne så han kan nog snurra fortfarande.

Som frågan lyder, är det någon som har en aning? Min första vände sig aldrig, inte heller på vändningsförsöket... Blev planerat snitt, vilket iofs inte var katastrofalt på något sätt (skönt att inte gå över tiden iaf! Cool) Men ändå...

Och om man har haft en bebis i sätesbjudning, är det större risk att nästa inte vänder sig heller? Skulle verkligen uppskatta era åsikter/erfarenheter osv. 

• Svar på tråden När är det normalt att bebisen vänder sig??
  • Petraostina

Mitt första barn vände sig runt v 36. Nu gravid med andra i v 40 och den vände sig också runt v 35-36

• Phialia90
    AndreaAS skrev 2016-05-10 22:08:15 följande:

Hej!

Jag är i vecka 31 nu och är rätt övertygad om att bebis inte har vänt sig än, men det är rätt mycket liv därinne så han kan nog snurra fortfarande.

Som frågan lyder, är det någon som har en aning? Min första vände sig aldrig, inte heller på vändningsförsöket... Blev planerat snitt, vilket iofs inte var katastrofalt på något sätt (skönt att inte gå över tiden iaf! Cool) Men ändå...

Och om man har haft en bebis i sätesbjudning, är det större risk att nästa inte vänder sig heller? Skulle verkligen uppskatta era åsikter/erfarenheter osv. 

Min vände sig neråt redan mellan mina bm besök i vecka 28 o sen 31 :)
  • NollÅtta

första låg nog rätt fr v 28 typ. Andra så låg hon med rumpan ner ändå till 35/36 där...jag skulle aldrig göra ett vändningsförsök så jag hoppades att hon skulle snurra runt av sig själv. Så en dag när jg böjde mig ner och skulle knyta skorna så kändes det som att hela magen "ramlade ut", man kände henne verkligen göra en kullerbytte i magen! var hos bm nästa dag och då låg hon rätt :-P

Son född -10 och Dotter född -13. Gravid med 3an
Svar på tråden När är det normalt att bebisen vänder sig??