• Anonym (Funderar)

Vet inte hur det blir!

Hejsan!

Jag har varit tillsammans med en kille nu i snart tre år.. Vi hade det bra första halvåret men sen blev han osocial, likgiltig och egoistisk. Både emot mig o min son. Min son försökte flera gånger att få kontakt med sin styvpappa men varje gång såg jag min son bli besviken.. När jag hämtade min son från dagis så grät han för att han inte ville träffa sin styvpappa.

Nu efter att jag gjorde slut och vi hade flyttat så kom "styvpappan" tillbaka och ville verkligen lösa situationen. Allt va bra i nån månad men nu börjar det på samma visa igen.. Jag får påminna om vad han kan göra, hur han kan göra.. Vad han får och inte får göra.

Men till det svåra!

Hur göra man i en sådan situation? Ska vi verkligen fortsätta?

• Svar på tråden Vet inte hur det blir!
  • Anonym (Omoget)

Låter som att han är väldigt omogen och inte klarat av att ta ansvar,visa hänsyn eller är speciellt kärleksfull. Låter som att du och din son har det bättre utan honom. Han verkar inte ens anstränga sig. Tycker synd om din son,tänk på honom.

• Anonym (Funderar)

Nu är de så oxå att han tydligen lider av utmattningssyndrom.. Han är sjukskriven och säger att han försöker så gott han kan. Men det känns inte som om det är en bra ursäkt...

Jag vet att jag o min son hade det bra utan "styvpappan"

Men konstigt nog vill jag att det ska fungera. Vet inte hur jag ska lägga fram allt för honom.

Känns som om han åter igen kommer att förklara hur dåligt han kommer att må och säga att han vill göra allt bra.. Vilket han har gjort 1000000 gånger. Orkar inte med att höra honom ledsen eller säga att han ska gå under jorden och att jag aldrig mer kommer att få se honom.

Förstår att ni ser honom som omogen.. Men vad och hur kan jag göra för att lösa situationen bäst?! Eller kan man bli så som honom av utmattningssyndrom och kan han bli bättre? Vad gör jag?

• Anonym (pp)
    Anonym (Funderar) skrev 2016-05-11 01:01:27 följande:

Nu är de så oxå att han tydligen lider av utmattningssyndrom.. Han är sjukskriven och säger att han försöker så gott han kan. Men det känns inte som om det är en bra ursäkt...

Men konstigt nog vill jag att det ska fungera. Vet inte hur jag ska lägga fram allt för honom.

Känns som om han åter igen kommer att förklara hur dåligt han kommer att må och säga att han vill göra allt bra.. Vilket han har gjort 1000000 gånger. Orkar inte med att höra honom ledsen eller säga att han ska gå under jorden och att jag aldrig mer kommer att få se honom.

Förstår att ni ser honom som omogen.. Men vad och hur kan jag göra för att lösa situationen bäst?! Eller kan man bli så som honom av utmattningssyndrom och kan han bli bättre? Vad gör jag?

Har ni bott ihop under den tid ni varit tillsammans? Skulle ni kunna vara särbos? Jag hade precis flyttat ihop med min sambo och hans barn när jag råkade ut för en händelse som gjorde att jag var nere under en längre tid. Där jag bor är det ont om bostäder så man kan inte få en bostad från en dag till en annan men hade jag kunnat välja så hade jag inte velat bo ihop med hans barn under den tid jag mådde dåligt. Om det handlar om att ni ska flytta ihop igen så har jag svårt att förstå varför den här "styvpappan" vill bo ihop med ditt barn när han tydligen inte mår bra. Har du ditt barn på heltid eller kan ni träffas när barnet är hos sin pappa?
  • Anonym (ojoj)
    Anonym (Funderar) skrev 2016-05-11 01:01:27 följande:

Hur kan du utsätta din son för denna miljö??? Snacka om ego mamma som bara tänker på sin egen känsla....
  • smulpaj01

Ni har varit tillsammans i 3 år varav 6 mån varit bra och TVÅ OCH ETT HALVT ÅR varit fruktansvärt för både Dig och ditt BARN!

Dumpa! Punkt!

• Anonym (Omg!)

Den du har ansvar för är din son. Att han ska ha det så bra,  tryggt och harmoniskt som bara är möjligt.

Din son grät för han inte ville träffa sin styvfar. Och då öppnade du ändå dörren för honom när han ville komma tillbaka. Fullständigt obegripligt för mig! Man hade ju önskat att din sons välmående hade varit prio nr 1 för dig. Nä, jag tycker inte det är din kille som låter omogen, utan du.

Svar på tråden Vet inte hur det blir!