Ägglossning efter misslyckad IVF
Hej,
Är det någon som har varit med om konstig menscykel efter misslyckad IVF? Jag har jättesvårt att veta om jag har fått ägglossning eller inte än så länge.
Jag har gjort min första IVF i april som misslyckades tyvärr och då fick jag mens i typ 2 veckor.
Jag brukar ha ägglossning ungefär dag 17 men denna gång fick jag utslag på ägglossningsstickan redan dag 7 vilket är jättetidigt. Hade också de vanliga ägglossningssymptom och smärtor. Men sen dess har jag fortsatt med ägglossningstester och det blir utslag var enda gång. Idag tom som starkast. Jag är nu på dag 20 i menscykel. Vanligtvis har jag mycket regelbundna menscykler på 30 dagar. Mensen kommer alltid på dag 31. När jag har använt ägglossningsstickor har det alltid gett utslag bara 2 dagar runt ägglossningen.
Sedan så har jag ju sökt på nätet och läst att vissa får utslag på ägglossningstest när de egentligen är gravida. Men jag tempar också för att spåra ut min ägglossning och tempen har varit högt ett tag men idag var den låg igen så antagligen stämmer inte det alternativet i mitt fall tyvärr.
Är det någon som har haft jättestrulig menscykel efter IVF? Är detta pga alla hormoner som man har stoppat i sig? Kan Det var att min ägglossning inte sker pga IVF:et förra gången? Berätta gärna era erfarenheter, jag är tacksam för svar!