Bonus säger: Jag älskar dig mer än pappa
Jag har funnits i bonus liv i 1,5 år men bor med hennes pappa sedan 5 månader.
I början var det svårt när hon var så blyg men det släppte efter några månader och då ville hon ha mig här jämt.
Nu har hon börjat säga att hon älskar mig mer än pappa och hon vill att jag gör allt. Jag ska hjälpa vid toalettbesök, dusch, tandborstning, jag ska laga maten, natta, hon vill bara åka och handla om hon och jag åker själva, bara jag får hämta på förskolan, trösta när hon är ledsen mm. Hon vill inte längre åka till farmor och farfar utan vill hellre vara med mig.
Hennes pappa blir otroligt sårad när hon väljer bort honom och vi vet inte varför det blivit så här. Det gör så ont i honom att han gråter när hon säger att hon älskar mig mer än honom. Han är verkligen en jättebra pappa på alla sätt och vis. Tänkte att det kanske var någon slags förälskelse nu när vi lärt känna varandra så bra över ganska lång tid men det går inte över.
För ett tag sedan bytte jag helg så att jag kunde ta extrapass på jobbet när hon var här och på så via vara mer frånvarande. Men det funkar inte för mitt barns pappa längre.
Bonus matvägrar när pappa lagar maten, hon gråter sig till sömns när pappa ska natta, vägrar följa med hem från förskolan så han får bära ett sparkande och skrikande barn till bilen.
När går det över och vad ska vi göra? Kan inte hålla mig borta hela tiden. När mitt barn är här måste jag sköta matlagningen då mitt barn kräver specialkost så det kan jag inte lämna över till sambon. Det andra går ju, men då är det ju bråk, gråt och skrik i flera dagar. Plus att det blir konflikter mellan barnen för hon blir arg på mitt barn när jag hjälper henne med saker men inte bonus.