• AnkiC

Månads-/veckopeng

Hej! Vi har en blivande 13-åring som i nuläget får 125kr i månadspeng. Det ska räcka till godis, tidningar och tv-spel. Resten betalar vi för. Vad får era 13-åringar? Månadspeng eller veckopeng? Hur mycket och vad ska det räcka till?

• Svar på tråden Månads-/veckopeng
  • Holma
    AnkiC skrev 2016-05-07 16:31:55 följande:

Hej! Vi har en blivande 13-åring som i nuläget får 125kr i månadspeng. Det ska räcka till godis, tidningar och tv-spel. Resten betalar vi för. Vad får era 13-åringar? Månadspeng eller veckopeng? Hur mycket och vad ska det räcka till?

Mina har haft 500kr i mån från 12 år sen barnbidraget o underhållet från 16 år
  • AnkiC
    Holma skrev 2016-05-07 16:35:05 följande:
    Mina har haft 500kr i mån från 12 år sen barnbidraget o underhållet från 16 år
    Ok. Vad ska dessa 500kr räcka till?
  • Holma
    AnkiC skrev 2016-05-07 16:35:49 följande:
    Ok. Vad ska dessa 500kr räcka till?
    En del kläder o mobil o nöjen
  • Bullen2015

Min14åring har haft 500kr det senaste åren.. Det ska räcka till godis, bio, spel osv. Kläder står jag för. Duger inte maten hemma får han köpa mat för sina pengar... Äter vi alla ute betalar jag.. Osv

• nnnnnnnn

100 kr/vecka.
    Vi köper lite godis mm.
    Vi står för basgarderob tex några jeans, tröjor, jacka, skor, träningskläder, mobil - surf, sms mm för 100 kr/mån, träningsavgifter , utflykter med familjen osv
    Hon står för inköp av ny mobil, kläder utöver basen, smink osv.

• Gudrunskan

Från 13 år har mina barn fått 500 kr i månadspeng.
    Minst 100 kr av dessa ska gå till deras sparkonto.Resterande 400 kr får de göra vad de vill med, oftast hamnar betydligt mer på sparkontot när månaden är slut.

"onödiga" klädköp, smink, biobesök etc får de betala för sina egna pengar. Jag står för kläder och skor och mobiltelefon.

Svar på tråden Månads-/veckopeng