• PMEH

Kort lutealfas

Hej!

Känner mig lite deppig och skulle behöva solskenshistorier! Nu har jag suttit och läst på en del på nätet om hur det kan bli svårt att bli gravid med en kort lutealfas (min är 9 dagar). Min gyn viftade bara bort detta men jag är orolig ändå. Finns det någon som lyckats bli gravid trots en kort lutealfas?

• Svar på tråden Kort lutealfas
  • Anonym (Jodå:))

Hej :)

Jag har en lutealfas på 9 dagar och var orolig även jag när det var dags för oss att börja försöka. Men oron var i onödan då vår gosse blev till på första försöket :) Jag håller tummarna för att ni lyckas :)

• Mlady

Hej!

Jag har kort lutealfas, 9 dagar precis som du.

Jag har aldrig haft problem att bli gravid.

Tagit sig direkt alla gånger jag blivit gravid.

Tror inte att det där spelar så stor roll :)

• PMEH
    Anonym (Jodå:)) skrev 2016-05-07 10:28:59 följande:

Hej :)

Jag har en lutealfas på 9 dagar och var orolig även jag när det var dags för oss att börja försöka. Men oron var i onödan då vår gosse blev till på första försöket :) Jag håller tummarna för att ni lyckas :)

Åå, så härligt att höra!! :) jag behöver lite pepp känner jag! Tack!
  • PMEH
    Mlady skrev 2016-05-07 10:31:11 följande:

Hej!

Jag har kort lutealfas, 9 dagar precis som du.

Jag har aldrig haft problem att bli gravid.

Tagit sig direkt alla gånger jag blivit gravid.

Tror inte att det där spelar så stor roll :)

Tack för ditt svar! Vad skönt att höra :) det finns så mycket negativt att läsa om att ha kort lutealfas så jag kände att jag behövde höra från dem som det har gått bra för också! :)
  • Mlady
    PMEH skrev 2016-05-07 10:33:23 följande:

Tack för ditt svar! Vad skönt att höra :) det finns så mycket negativt att läsa om att ha kort lutealfas så jag kände att jag behövde höra från dem som det har gått bra för också! :)

Jag förstår dig! Jag läste också massor innan och trodde liksom att det var kört. Men det är det ju inte!

Jag tror inte att det påverkar.
  • PMEH
    Mlady skrev 2016-05-07 10:41:08 följande:

Jag förstår dig! Jag läste också massor innan och trodde liksom att det var kört. Men det är det ju inte!

Jag tror inte att det påverkar.

Jag hoppas inte att det påverkar och att det ska gå för oss också :) tack för peppen!
  • columbus
    PMEH skrev 2016-05-07 10:42:34 följande:
    Jag hoppas inte att det påverkar och att det ska gå för oss också :) tack för peppen!
    Hur har det gått för dig PMEH? :)
  • PMEH
    columbus skrev 2016-05-25 19:04:09 följande:

Hur har det gått för dig PMEH? :)

Hej! Tackar som frågar :)

Är inne på tredje försöket nu, hade antagligen äl idag eller så har jag det imorgon :) jag hade 9 dagars lutealfas förra cykeln också, trots att jag köpte progesteronkräm för att försöka få någon extra dag.
  • columbus
    PMEH skrev 2016-05-25 21:05:43 följande:

Hej! Tackar som frågar :)

Är inne på tredje försöket nu, hade antagligen äl idag eller så har jag det imorgon :) jag hade 9 dagars lutealfas förra cykeln också, trots att jag köpte progesteronkräm för att försöka få någon extra dag.

Okej, håller tummarna för dig! :) jag verkar ha 11 dagars lutealfas om man ska lita på mina två senaste cykler. Håller på med första försöker nu så ska bli spännande att se hur det går!
  • PMEH

Jag är gravid!! Blev gravid på 3e försöket, så min 9 dagars lutealfas har i alla fall inte varit ett hinder för mig att bli gravid som jag trodde :) nu hoppas jag bara att den lilla vill stanna!

• columbus
    PMEH skrev 2016-06-07 07:50:05 följande:

Jag är gravid!! Blev gravid på 3e försöket, så min 9 dagars lutealfas har i alla fall inte varit ett hinder för mig att bli gravid som jag trodde :) nu hoppas jag bara att den lilla vill stanna!

Åh grattis, vad roligt! Själv gick det inte vägen men var bara första försöket. Precis hoppat på cykel 2 så håller tummarna den här gången :)
  • PMEH
    columbus skrev 2016-06-07 11:14:36 följande:

Åh grattis, vad roligt! Själv gick det inte vägen men var bara första försöket. Precis hoppat på cykel 2 så håller tummarna den här gången :)

Tack!!

Då ska jag hålla tummarna för dig :)
  • Anonym (åh vad kul)
    PMEH skrev 2016-06-07 07:50:05 följande:

Grattis!!!!
  • PMEH
    Anonym (åh vad kul) skrev 2016-06-07 11:26:00 följande:

Grattis!!!!

Tack snälla :)
Svar på tråden Kort lutealfas