• Anonym (Ledsen)

antagligen missfall och känner inte att jag har rätt att vara ledsen

Jag känner att jag måste få skriva av mig lite. Jag var gravid, visserligen tidigt men än dock gravid. Det var inte den bästa situationen, jag är ensam och det var ett "misstag". Jag började blöda idag och har "mensvärk" och även om inte min situation är optimal så hade jag ändå bestämt mig för att behålla. Nu är jag så otroligt ledsen och är fortfarande och så otroligt besviken och jag känner inte att jag kan prata med någon om det eftersom ingen visste att jag var gravid. Och även om någon hade vetat om det så tror jag inte att de skulle kunna förstå min besvikelse.

Jag har läst en del och inser att det är rätt vanligt att man blöder under en graviditet men jag känner att det är kört.

Ni som blödde under de första veckorna hur gick det för er?

• Svar på tråden antagligen missfall och känner inte att jag har rätt att vara ledsen
  • Anonym (Mig)

Första gången blödde jag sparsamt i vecka 8. Det blev mer o mer och i vecka 11 fick jag hjälpa kroppen att avbryta graviditeten då min kropp försökte stöta ut fostret men kunde inte på egen hand.

Mina hormoner slutade öka såg man på de blodprover som togs varannan dag och på ultraljuden såg man att fostret ej växte som det skulle och sen i vecka 11 såg man att det inte hade mänskliga konturer :(

Jag fick då tabletter för att avbryta.

Fostret som kom ut i en intakt fostersäck hade konstiga hudflikar utväxt på sig.

Andra gången (som skedde några år efter) började med sparsam blödning, hormonerna ökade ej som förväntat såg man på blodprover. Barnet var död såg man på ultraljudet, men när missfallet inte skedde så fick jag kollas en gång till. Då såg man att det var tvillingar var av en var död men den andra levde o nu ökar mina hormoner igen. Så kroppen förmaket väl stöta ut när den ena dog men sen fatta la min kropp att den ena levde.

Det har varit en besvärlig graviditet hittills, då jag fått åka på många kontroller då ultraljuden visat på olika fel.

Nu verkar allt okej, ska dock in på ett ultraljud till nästa vecka.

Svar på tråden antagligen missfall och känner inte att jag har rätt att vara ledsen