4 åring som inte lyssnar
Jag umgås med en tjej som vi kan kalla Sara hon har en dotter på nyss fyllda 4 år - X.
Sara och X brukar komma förbi ibland men på senare tiden tycker jag det mest bara är jobbigt, måsta plocka undan grejer för att X ska röra/pilla på allting och lyssnar inte när man säger åt henne. Då blir hon vara tjurig och eggad ännu mer att göra tvätt om och inte lyssna.
Nu sist sa dom var hos mig så Sara åt henne att inte röra mitt smink som jag hade framme på byrån hallen. X blev sur försvann in i vardagsrummet, jag och Sara stod i köket och pratade. Det blev tyst så jag gick och tittade till X då hade hon målat sig med både kajal , mascara och läppglans i hela ansiktet plus i soffan och på golvet.
Nu kanske ni tycker skyll dig själv som låter det vara framme men är man 4 år ska man väl kunna lyssna och inte pilla på allting och inte göra tvärt emot vad som sägs bara för att reta gallfeber på de vuxna.
Ska jag dessutom behöva anpassa mig och plocka bort grejer i mitt eget för att en kompis unge kan lyssna??