• Pdf

När vände ni framåt?

Vid vilken ålder vände ni barnet framåt och varför?

Vi är i tagen att byta till en mindre smidigare sittvagn/sulky och de allra flesta är framåtvända (alltså vänd ifrån den som kör vagnen). Vi hade gärna haft barnet vänt mot oss längre, barnet är väldigt nyfiket men nöjd med att sitta bakåtvänd och vi känner att det finns ett värde i att ha ögonkontakt med sitt barn.. Så vi tvekar att byta vagn pga av detta.

Hur tänkte ni andra.

• Svar på tråden När vände ni framåt?
  • HepaticaNobilis

Jag började växla (vändbar sittdel) när sonen var ca 1,5. Han fick åka framåt när vi var hemma på landet så han fick vidga sina vyer och alltid bakåt när vi var i stan för att han skulle kunna få ögonkontakt och prata med oss mitt i alla intryck.

Så tänkte jag och tänker göra liknande med nästa barn. :)

• Rocket Mania

Vi vände aldrig. Hade en Bugaboo just för att kunna ha barnet mot oss hela vagnperioden.

• mammalovis

Vi har en syskonvagn med enbart framåtvända sittdelar. Med lillasyster hade vi henne i liggdelen sittandes, så länge det gick, men lillebror vägrade vagn med liggdelen. Nu när han sitter upp uppskattas det mer, men han sover en stor del av vägen. Till förskolan kan han titta på sina systrar, den ena bredvid och den andra på sparkcykel. Men hade vi haft ett val hade jag fördragit bakåtvänt längre än innan året. Lilleman var 6 månader när han fick börja sitta i vagnen. I enkelvagnen vi har i reserv sitter han vänd mot mig.

• ostpaj

Hon var 2. Ville ha mot mig länge. Sen testade jag en gång att vrida på sittdelen och efter det var hon less på min nuna :) försökte ha henne mot mig en gång efter det men hon blev gnällig och höll på vrida nacken ur led för att lyckas se åt "andra hållet" haha

• sina

Vi vände aldrig. När hon var två var vi iväg på semester och hade en enkel framåtvänd sulky med oss, men sen åkte hon bakåt igen när vi kom hem.

• Natulcien

Det var väl när han var drygt 2 och slutade sova i vagnen. Då skaffade vi en enkel sittsulky som var framåtvänd.

Svar på tråden När vände ni framåt?