• Fia88

Hur mycket för beg. Barnkläder?

Behöver er expertis då jag ska stå o sälja av en massa barnkläder på loppis i helgen.

Har aldrig köpt barnkläder på loppis så jag vet inte vad jag ska sätta för priser?!

Hm/Lindex/Kappahl kläder, en del newbie.

Tänkte 10kr body, 20kr klänningar och 30kr för jackor/babyoveraller. en del är nästan oanvänt och en del är använt men ändå bra skick.

Killen tycker det är för billigt men jag vet inte, vill ju varken vara för billig eller för dyr..

Behöver veta vad ni tycker

• Svar på tråden Hur mycket för beg. Barnkläder?
  • PLSB

Tycker det låter ok. 10kr plagget tycker jag är brukligt, men mer är ok om det är finare kläder eller märkes, eller knappt använda plagg. Mer för ytterkläder förståss ;) De som tar 20 kr plagget eller mer, brukar få med sig det mesta hem igen...

Lycka till :)

• oliphant

På loppisar brukar priserna vara runt det du tänkt ta. Det kan funka att ta lite mer men det kan lika gärna vara så att du då får svårare att sälja. Priserna varierar ofta med hur stor loppisen är, desto större desto billigare (mer utbud, barnkläder är vanligt att sälja). Tänk också på att det brukar vara lättare med priser som går i tiotals kronor (10, 20, 30 osv) än om du tar tex 15 i och med att vi ofta har tex har 50 kronor och då lättare handlar för hela sedeln än om totalpriset blir ex 45kr. Går vanligtvis åt mer växel då.

• Jennymariaa

Tycker också det låter rimligt! Har man får höga priser på en loppis så får man inte det sålt. Vill du ha mer för kläderna så prova i facebookgrupper eller tradera!

• Fia88

Tack för så snabba bra svar :) ja men då ska jag köra på det som jag tänkt mig vill ju få sålt så mycket som möjligt!!

gubben får blunda xD

Svar på tråden Hur mycket för beg. Barnkläder?