När packa förlossningsväska?
När är det dax att packa förlossningsväskan? :)
Går in i vecka 37 på söndag.
Min son kom på bf, önsketänkande att denna lilla vill komma tidigare? Hihi
När är det dax att packa förlossningsväskan? :)
Går in i vecka 37 på söndag.
Min son kom på bf, önsketänkande att denna lilla vill komma tidigare? Hihi
Va kul, satt också och tänkte på det idag! Är "bara" i v. 33 men den lilla har rört sig så ovanligt mkt och jag har haft graviditetsbesvär som jag inte hade förra gången som nästan gjorde mig lite nervös och tänkte om man skulle ta och börja packa... Phu, lång mening! Annars blir det efter att jag slutat skolan. Då är jag väl som dig, i v 37. Då har jag gott om tid :)
Jag började packa när värkarna var regelbundna och jag städat lägenheten, rakat benen och duschat. Konstig prio, men ptja.
Va kul, satt också och tänkte på det idag! Är "bara" i v. 33 men den lilla har rört sig så ovanligt mkt och jag har haft graviditetsbesvär som jag inte hade förra gången som nästan gjorde mig lite nervös och tänkte om man skulle ta och börja packa... Phu, lång mening! Annars blir det efter att jag slutat skolan. Då är jag väl som dig, i v 37. Då har jag gott om tid :)
Jag började packa när värkarna var regelbundna och jag städat lägenheten, rakat benen och duschat. Konstig prio, men ptja.
Med första packade jag väskan i mitten av v37. Tre dagar senare gick vattnet.
Med andra packade jag väskan när jag kom hem efter två nätter på antenatal i slutet av v28. Hon kom fyra dagar efter bf
Så då gick vattnet typ 13 veckor efter packandet
Med första barnet tänkte vi packa väskan efter att värkarna satt igång. Förlossningen gick dock så snabbt att vi inte hann. Med andra barnet stod väskan färdigpackad i hallen fr.o.m. v 32 ungefär.
Packade när vi skulle åka, seriöst, man ska ju inte flytta? Tog med tandborste och deo till båda samt en uppsättning kläder för bebisen att åka hem i. Såg till att ha lite godis hemma och matlåda till maken. Den som föder får käk på sjukhuset, tvål finns i duschen :)
Har verkligen inte fattat grejjen att "packa väskan" flera veckor innan. Det man behöver ta med använder man ju och det är ju extremt sällsynt att ffa första barnet går så fort att man behöver skynda sig att packa..
Med första packade jag väskan i mitten av v37. Tre dagar senare gick vattnet.
Med andra packade jag väskan när jag kom hem efter två nätter på antenatal i slutet av v28. Hon kom fyra dagar efter bf