• Linnis92

Vecka 36, konstant trötthet

Går idag in i vecka 36 och är så ofantligt trött! Ligger vaken mellan 1-3 timmar per natt men kan omöjligt somna om när jag väl varit uppe och kissat eller liknande.

Drömmer även mycket, framförallt mardrömmar så det gör ju inte saken bättre.

Sover bort hela dagarna, får så otroligt dåligt samvete för att jag inte orkar något. Men känner att det är det som behövs för att jag ska orka umgås med min sambo från klockan 16.00

Sen går och jag och lägger mig igen klockan 20.

Hur har ni andra kring denna vecka och hur gör ni för att orka?

• Svar på tråden Vecka 36, konstant trötthet
  • mindedness

Känner precis likadant! Började v.35 (är i v 36+ 4 nu). Tyckte det var obehagligt i början, tänkte att det inte kunde vara normalt att vara så trött! Men jag gör du, försöker vila så mkt som möjligt på dagarna så man orkar med nåt på kvällen och helgerna. Hoppas det blir bättre innan förlossningen! Har massa kvar som jag vill fixa som jag inte orkat med..

• Linnis92
    mindedness skrev 2016-04-28 09:33:30 följande:

Känner precis likadant! Började v.35 (är i v 36+ 4 nu). Tyckte det var obehagligt i början, tänkte att det inte kunde vara normalt att vara så trött! Men jag gör du, försöker vila så mkt som möjligt på dagarna så man orkar med nåt på kvällen och helgerna. Hoppas det blir bättre innan förlossningen! Har massa kvar som jag vill fixa som jag inte orkat med..

Ja det är samma här, nu känner jag mig dum över att jag skjutit upp så mycket inför ankomsten. "Jag behöver inte tvätta igenom alla bebiskläder än, det hinner jag" ja men nu orkar jag ju inte istället x)

Känns som ett maratonlopp att gå ur sängen och värma en matlåda liksom.
  • Minime01

Jag var också väldigt trött under min graviditet. Det började från mitten av tiden fram till att sonen började sova bättre på nätterna några månader efter han föddes.
    De sista två månaderna på graviditeten fick jag gå på toa flera ggr/natt. Precis intill födseln var jag på toa en gång i timmen vissa nätter, var jätte nödig så kunde knappt hålla mig fram till toan.
    Detta gjorde att jag var jätte trött och sov till och från under dagen på soffan. Jag struntade i att jag inte var så effektiv under dagarna för jag orkade bara inte.
    Jag hade även lyxen på min sida att vara student på distans under denna tid så jag kunde sova på dagen lite som jag ville utan att det störde min sysselsättning i plugget.

Men att man är trött och har svårt för att somna om efter ett toabesök exempelvis är nog inte ovanligt alls..

• mindedness

Ja, nattsömnen har inte vart nåt vidare senaste veckorna.. jag har slutat kämpa emot, jag tänker att det kanske är en liten period nu när kroppen behöver maximal vila. Är jag svintrött får jag sova, är jag lite piggare får jag försöka hitta på nåt.

Men försöker att alltid komma ut på en promenad varje dag och äta ordentligt iaf. Men det är irriterande och psykiskt påfrestande att vara så orkeslös, inte alls min grej..

Svar på tråden Vecka 36, konstant trötthet