• Anonym (Anonym)

Orolig för ett tredje missfall

Hej!

Nu är jag gravid igen för tredje gången på ett år. Har tidigare haft oturen att få två MA. Ett i vecka 12 (fostret dött i vecka 7) och ett i vecka 8 (fostret dött i vecka 5+6). Har haft två tidiga VUL ett senast i fredags då jag var i vecka 8+6 och allt såg bra ut men kan ändå inte släppa oron. Har haft svaga symptom hela graviditeten (svagt illamående och svaga bröstspänningar) nu känns det som om de få och svaga symptomen jag haft försvinner helt och jag har panik. Drömmer mardrömmar om att jag vaknar upp blodig i sängen och har fått ett nytt missfall. Någon som varit med om något liknande och kan ge mig några lugnande ord? Jag förstår ju att jag inte kan gå på VUL en gång i veckan men mår så fruktansvärt dåligt av det här och känns som en evighet till vecka 12...

• Svar på tråden Orolig för ett tredje missfall
  • Anonym (A)

Usch det låter jättetufft =( Har du barn sedan innan också? Jag har haft ett missfall en gång i v.6 bara men det var riktigt jobbigt och deprimerande. Så jag förstår att du är orolig. Men det är ovanligt med tre missfall på rad! Så det borde verkligen gå vägen den här gången för dig TS!

• Pimpinellan

Det är ytterst ovanligt med 3 missfall så mest troligt får du inte det. Drabbar bara 1%. När man sett hjärtat v.9 är risken nere i 1% också.

• Anonym (Anonym)

Har inga barn sen tidigare och var så glad åt första graviditeten, berättade för hela släkten, vänner osv. Sen när jag bar på VUL i vecka 12 visade det sig att fostret hade dött i vecka 7 och då kände jag mig så sjukt lurad. Usch känns som att tiden står still. Vill bara att det ska bli vecka 12 snart...

• Pimpinellan
    Anonym (Anonym) skrev 2016-04-27 16:08:27 följande:
    Har inga barn sen tidigare och var så glad åt första graviditeten, berättade för hela släkten, vänner osv. Sen när jag bar på VUL i vecka 12 visade det sig att fostret hade dött i vecka 7 och då kände jag mig så sjukt lurad. Usch känns som att tiden står still. Vill bara att det ska bli vecka 12 snart...
    V.12 är inte säkert alls-jag fick m.f v.14. Men som sagt,3 är extremt ovanligt och likaså när man sett hjärtat.
  • Sommarmalva

Vill inte vara negativ men vecka 12 är inget säkert kort. Jag fick missfall i vecka 13 och kände mig så lurad av just den"magiska vecka 12". Bättre att bara ta vecka för vecka. Håller tummarna för att det går vägen för er nu! Har varit hypernervös denna graviditet, efter missfallet, och förstår att det måste vara ännu värre när man fått två. Men nu är det er tur att vara gravida! Grattis och lycka till!

Svar på tråden Orolig för ett tredje missfall