Vad göra!? Jobbig svärmor!!!
Ok, nu börjar jag bli riktigt irriterad och stressad över min situation.
Jag och killen ska flytta ner så vi hamnar ännu närmre hans föräldrar! Då vi fått lägenhet där och han ett jobb.
Nu till dilemmat! Min svärmor styr och ställer allt! de värsta är att jag sagt ifrån till sambon men han vägrar lyssna samt börjar skrika och säger saker som att jag är otacksam m.m....tänkte att han kanske kunde säga åt svärmor å tagga ner!
Jag blev arbetslös för någon mån sedan och har sökt jobb själv och gått på intervjuer osv, men nu har svärföräldrarna verkligen lagt sig i allt! speciellt nu när vi ska flytta!! Missförstå mig inte jag är tacksam över flytthjälpen liksom men resten...not so much....
De hör med sina kontakter om arbete åt mig, frågar inte nå vad jag tycker om vad de är för arbete, bestämmer möten och tider åt mig samt tjatar om dittan och dattan! Jag skulle alltså inte kunna ringa till de personerna, och bestämma möten själv.....enligt henne.
bara här om veckan så hade jag bestämt med en av deras kontakt att jag skulle posta en sak till henne, men då lägger sig svärmor i och säger i princip att det ska jag absolut inte göra! Jag ska prata med henne personligen och lämna det?!
Grejen är den att jag sköter mig och vill ha lite av någonform av självkontroll men hon lägger sig i allt jag gör angående jobbfronten!!
Nu har jag dessutom fått arbete och börjar snart. Men ändå så vill kvinnan att jag ska fortsätta söka andra och inte skriva ut mig från AF!!!!?
Kan inte säga ifrån heller får då blir det ännu mer tjaffs....
Jag orkar inte ha henne på axeln, tjatandes hela tiden och styra samt ställa!!
RÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅD!!!!!