• Gustavmolander

Examensarbete om recensioner och köpbeslut

Hej,
    vi är två studenter som studerar vid Restaurang- och hotellhögskolan i Grythyttan som tillhör Örebro universitet och vi utföra en undersökning om köpbeslut och om det påverkas av recensioner som är en del av vårt examensarbete.
    Vi skulle uppskatta om ni kunde avsätta två minuter för att besvara tio enkla frågor om ert köpbeteende och hjälpa oss med vårt examensarbete!
    Ni väljer själva om och hur mycket ni vill motivera era svar. Vi är tacksamma för alla svar vi får. Tack på förhand!
    För mer info se länken nedan:
  • Svar på tråden Examensarbete om recensioner och köpbeslut
  • Ramborg

Jag försökte svara på er enkät men avbröt halvvägs. Det går inte att hantera via mobilen, med knappar som ska dras till rutor.

Förslag: gör det enklare, mindre finesser.

Förslag: se över era frågor. Jag begrep inte vad ni ville veta. Vad är en produkt, till exempel? Vad är "betyg" jämfört med "recension"? Tror ni att man lägger mer vikt vid ett sifferbetyg jämfört med någon som skriver med ord, eller vad vill ni uppnå med den frågan?

42.
  • Gustavmolander
    Ramborg skrev 2016-04-26 21:43:01 följande:

Jag försökte svara på er enkät men avbröt halvvägs. Det går inte att hantera via mobilen, med knappar som ska dras till rutor.

Förslag: gör det enklare, mindre finesser.

Förslag: se över era frågor. Jag begrep inte vad ni ville veta. Vad är en produkt, till exempel? Vad är "betyg" jämfört med "recension"? Tror ni att man lägger mer vikt vid ett sifferbetyg jämfört med någon som skriver med ord, eller vad vill ni uppnå med den frågan?

Hejsan Ramborg, 
    tack för feedbacken, på vilket sätt fungerar det inte via mobilen? lossnar inte knapparna eller fastnar de inte när du sätter ner dem? 

Angående: Förslag. 
    nu ska jag försöka förklara det så enkelt som möjligt utan att påverka presumtiva deltagare.
    En produkt är den fysiska varan som man kan tänkas köpa vare sig det är ett klädesplagg eller ett hotellrum.

Ett betyg(ranking) är en rangordning från bra till mindre bra där konsumenterna kan få en överblick över de givna recensionerna.

Recensioner är ett inlägg som består av ett betyg och en motivation varför man har gett det givna betyget. 

Jag kan tyvärr inte gå ut med varför jag har valt frågorna och vad vi vill få ut av det förrän efter undersökningen är genomförd vilket borde vara i mitten av nästa vecka.
  • Ramborg

Knapparna: interfacet blir för brett även om jag har horisontellt läge. Den sista knappen går inte att placera ut eftersom den högraste lådan inte syns samtidigt som den vänstraste knappen, om du förstår. Och om jag drar knappen scrollar inte sidan, det går alltså inte att "knuffa" sidan som tex när man flyttar en app.

42.
Svar på tråden Examensarbete om recensioner och köpbeslut