barnens styvmor är ett elakt as
Jag har dragit mig så länge för att skriva detta.
Men nu känner jag att jag behöver hjälp och vet inte vart jag ska vända mig.
Jag har tre barn, en dotter på 2år med nuvarande sambo och två pojkar med mitt ex, de är 10 resp 12år.
Mitt ex har även han en son tillsammans med sin nuvarande.
Vill poängtera att jag och mitt ex har en väldigt god relation, och har aldrig varit osams direkt.
Hans nuvarande gick öppet ut med att hon hatade barn, men jag tänkte att det går väl över. Sedan fick de själva barn och då tänkte jag att ja nu kanske hon börjar öppna sig lite mer.
Det gjorde hon då rakt inte! Jag har försökt peppa mina barn till att träffa henne, men de vill inte. De bor hemma vid sin far varannan vecka, men de vill inte träffa hans fru.
Anledningen är att hon är indirekt elak mot barnen, hon låter inte deras barn träffa mina barn. Deras son var över 1.5år innan de ens fick hålla honom första gången!
Hon påstår att de försöker ha ihjäl hennes son, samtidigt som hon skäller och gnäller på exet om att våra pojkar är så jävla jobbiga. Att de inte borde komma dit nå mer, för då blir bara deras son så ledsen. De får inte vara i övriga huset när hon är hemma, för hon har förbjudit dem från att träffa deras gemensamma barn.
När sönerna fyller år, säger hon inte ens grattis till dem utan tar deras son och sticker därifrån.
Mina pojkar förstår inget alls, hemma vid oss får de umgås hur mycket de vill med sin lillasyster, de gör en massa saker med henne. Där får de inte ens prata med sin lillebror för deras styvmamma. exet får inte längre prata med mig heller.
Jag har försökt prata med honom om det här, frågat om pojkarna faktiskt varit elak mot deras son osv. Tänkt att ja de kanske utåt agerar osv. Men nej han säger att han aldrig sett några sådana tendenser utan att det är hans fru som är knäpp.
Han lovar förbättring, men det sker inte.
Mina pojkar har nu bett mig att prata med deras pappa igen, de orkar inte ha det såhär längre. De kan inte ens sätta på sig skorna på morgonen utan att få skäll. För då vaknar ju deras lillebror och det är ju såå synd om hon som inte får sova färdigt.
De önskar att hon ska flytta därifrån, att pappan har deras lillebror varannan vecka när de är där för de vill ha en relation med sin lillebror.
Men hur sjutton säger man en sådan sak?
barnen mår helt klart inte bra av att vara där, men hur ska jag gå till väga med allt. Pratar man med BVC, soc eller hur gör man?