• Anonym (Jobbigtnoch)

Jag hör mina kollegors ljud från toaletten från mitt arbetsrum

Mitt arbetsrum är vägg i vägg med toaletten. Det är en väldigt tunn vägg och jag börjar tröttna på att hära folks kissbild och bajsljud. Varje dag hör jag hur det plumsar inne från toaletten. Eller när det brakar loss om runpan på någon när denne bajsar. Snart börjar jag kunna identifiera vem mina kollegor som är inne på toa beroende på vilket peuttljud eller plumsljud jag hör från toaletten. Jag vet inte vad jag ska göra. Hur ska situationen lösas? Jag kan inte få ett annat arbetsrum eftersom vi redan är i en trång lokal och således är alla rum upptagna.

• Svar på tråden Jag hör mina kollegors ljud från toaletten från mitt arbetsrum
  • Påven Johanna

Öronproppar? Hörlurar? Förslag på tilläggsisolering vid nästa personalmöte? Det går ju knappast att förmå kollegorna att skaffa påse på magen. 

• Anonym (Haha jaha?!)

Ja du ts. Folk har rätt att gå på toa och både bajsa och kissa så du får väl stå ut. För om det inte finns något annat rum du kan få så ja?! Vad vill du ha svar på? Att förbjuda folk att gå på toa är knappast det man gör heller.

• Griseknoen35

Se det positiva. Eftersom du har det rummet så hör ingen dig när du är på toa och pruttar, ploppar och kissar :)

• Minimalen

En enda lösning: KBT mot din fobi. Fast jag hade ingen aning om att det fanns toaletter i trollskogen.

• Red Hat

Har du inga större problem så kan du skratta dig lycklig.

• Lottalottas2

Är det bara jag som förstår att ts tycker det är jobbigt?

Jag förstår inte heller varför det byggs bostäder med toan så nära köket så man hör plumset när man sitter med datorn vid köksbordet och tar en kopp kaffe.  Inte direkt så man blir sugen på att äta...

• Aupendi
    Lottalottas2 skrev 2016-04-26 18:39:58 följande:

Jag förstår inte heller varför det byggs bostäder med toan så nära köket så man hör plumset när man sitter med datorn vid köksbordet och tar en kopp kaffe.  Inte direkt så man blir sugen på att äta...

Jag tänker exakt samma sak. Det är så oaptitligt så det finns inte. Toa och kök ska vara så långt ifrån varandra som möjligt.
  • Lottalottas2
    Aupendi skrev 2016-04-26 19:50:21 följande:
    Jag tänker exakt samma sak. Det är så oaptitligt så det finns inte. Toa och kök ska vara så långt ifrån varandra som möjligt.
    Verkligen, usch jag spelar musik så fort sambon traskar in på toa med mobilen med sig. *mår illa*
  • Red Hat

För att det är de två rummen som har vatten och avlopp.
  • CAL

En radio som via magnetsensor går igång när någon låser toaletten och spelar så jekla högt att man inte hör det mänskliga avfallet lämna kroppen

• Grande Rock

Bo ensam i ditt hus, då är det ingen som bajsar när du äter!
    Ljudet i sig är inte äckligt, det är i ditt huvud den kopplingen görs.
    Born to lose, live to win!
  • volvo142

Fyfan vad drygt ta upp det på nästa personalmöte tror många kommer få det "jobbigt" att gå på toan sen om dom vet att nån alltid hör :D

• Teddis

Det finns öronproppar som dämpar störande ljud men som släpper igenom samtal. Musiker brukar använda såna.

• Tow2Mater

Be dem installera en fläkt därinne, de kan låta så högt att de dämpar alla andra ljud.

Svar på tråden Jag hör mina kollegors ljud från toaletten från mitt arbetsrum