Plugga till något som man egentligen inte är så intresserad av?
Hej
Jag har hela mitt liv jobbat extra och har haft vikariat men aldrig fast och jag fyller 30 i höst. Nu har vi fått barn och jag vill inte gå tillbaks till jobbet för att jobba extra eller bli vikarie igen. Jag vill ha ett jobb som ger mig fast jobb med stadig inkomst för att kunna försörja min son. Och som alla vet är det svårt att få heltid idag utan utbildning. Nu har jag nästan bestämt mig för att plugga om jag kommer in.
Jag var inne på att bli tandsköterska förr. Jag har varit mycket hos tandläkare och haft tandställning och blev lite intresserad av den miljön förr och jag är nog en av få som tycker det är roligt att gå till tandläkaren. Men det är inget drömjobb och jag är inte jätteintresserad av det. Men jag har läst mycket om att det är ett säkert yrke och att det kommer finnas goda möjligheter till jobb. Det är det jag går på nu istället för att jobba med det jag verkligen vill som typ att bli skådespelerska eller jobba med hudvård och spa och sådant men det är ju väldigt svårt och konkurrens om dessa yrken. Nu vet jag ju att jag kan få jobb om jag pluggar till tandsköterska.
Men jag är nyfiken på om det är fler som pluggar till någon som ni inte är speciellt intresserad av men att ni tänker på att få ett jobb med stadig lön?