• Naanting

Bortskämd bonusdotter

Hej! Jag är en kille som är tillsammans med en fantastisk tjej, problemet är dock att hennes 16åriga dotter är så fruktansvärt bortskämd. I min familj fick vi lära oss att vara tacksamma över det vi har och så är det bra med det. Ville man ha nånting fick man spara ihop till det själv, och jag jobbade mycket extra osv. Här är det dock helt annat.

Hon får vad hon vill, hon har alltid senaste prylarna, behöver inte hjälpa till i hemmet, maten står alltid serverad av mamman, hon får ränna ute, röka och dricka. Hennes mamma såg bilder hon lagt upp när hon drack en helg och brydde sig inte alls. Hon kan även säga vad som helst till sin mamma utan att det får några konsekvenser. Hon får obegränsat med pengar. Flera gånger har hon fått 1000 i veckan. Sjuka summor! Man kan säga att hon lever som hon vill..

När hon blir 18 ska hon FÅ körkort, bil och lägenhet av mamman och pappan..

Har sagt till min tjej flera gånger att hon måste uppfostra henne bättre, för att hon är alldeles för bortskämd. Hon kan inte hålla på och skämma bort henne såhär! Till svar får jag inte mycket, annat än att jag ska sluta hålla på. Min tjej är inte en sån som har svårt att säga ifrån, tro mig. Sån är hon inte. Men hon är alldeles för snäll med sin dotter! 

Älskar båda två, verkligen. De båda är det bästa i mitt liv. Kan tillägga att vi inte bor ihop heller. Men ändå, det här irriterar mig jättemycket.

Tips på vad jag kan göra för att få min tjej att förstå?!

• Svar på tråden Bortskämd bonusdotter
  • The one in Blue

Låt henne sköta uppfostran av sin dotter själv. Antar att ni är för gamla för att skaffa barn ihop så det lär ju inte bli ett problem. Har hon bett dig om rådgivning?

• Naanting
    The one in Blue skrev 2016-04-25 18:14:06 följande:

Låt henne sköta uppfostran av sin dotter själv. Antar att ni är för gamla för att skaffa barn ihop så det lär ju inte bli ett problem. Har hon bett dig om rådgivning?

Men det angår som ändå mig eftersom vi har så nära relation till varandra och eftersom vi varit tillsammans i 10 år ungefär! Vi ska absolut inte skaffa några barn tillsammans. Nej, hon har inte bett mig om nån hjälp.
  • mammalovis

Visst låter hon bortskämd, men den dagen hon ska leva på sin egen lön så kommer hon falla tyngre om inte mamma och pappa ställer upp, så jag förstår din tanke, men ni har blivit uppfostrade/de har valt att uppfostra på ett annat vis.

Far 16-åringen illa får du göra en anmälan till soc annars får du nog bara gilla läget om du talar för döva öron.

Kolla ett avsnitt av lyxfällan för några veckor sedan då den ensamstående mamman försörjde sin typ 22-åriga dotter med allt. Helt sjukt säger jag, men det är svårt att bryta vanor och skönt att slippa konflikter.

• Naanting
    mammalovis skrev 2016-04-25 19:12:27 följande:

Visst låter hon bortskämd, men den dagen hon ska leva på sin egen lön så kommer hon falla tyngre om inte mamma och pappa ställer upp, så jag förstår din tanke, men ni har blivit uppfostrade/de har valt att uppfostra på ett annat vis.

Far 16-åringen illa får du göra en anmälan till soc annars får du nog bara gilla läget om du talar för döva öron.

Kolla ett avsnitt av lyxfällan för några veckor sedan då den ensamstående mamman försörjde sin typ 22-åriga dotter med allt. Helt sjukt säger jag, men det är svårt att bryta vanor och skönt att slippa konflikter.

Jag tror inte hon nånsin kommer leva på egen lön, inte fullt ut. Hennes mamma och möjligtvis pappan också, kommer alltid ge henne pengar. Hon har dessutom ingen förstående för pengar.

Hon far inte illa, men hennes mamma är bara alldeles för snäll med henne..

Lyxfällan är fan sjukt
  • Callo

Lyssnar inte din flickvän på dina råd så vet jag inte vad mer du kan göra. Tråkigt, men sant. Tycker det är bra att du tagit upp det med mamman dock. Verkar tyvärr som att de båda kommer att få sig en riktig läxa en vacker dag... ala Lyxfällan.

Svar på tråden Bortskämd bonusdotter