Bortskämd bonusdotter
Hej! Jag är en kille som är tillsammans med en fantastisk tjej, problemet är dock att hennes 16åriga dotter är så fruktansvärt bortskämd. I min familj fick vi lära oss att vara tacksamma över det vi har och så är det bra med det. Ville man ha nånting fick man spara ihop till det själv, och jag jobbade mycket extra osv. Här är det dock helt annat.
Hon får vad hon vill, hon har alltid senaste prylarna, behöver inte hjälpa till i hemmet, maten står alltid serverad av mamman, hon får ränna ute, röka och dricka. Hennes mamma såg bilder hon lagt upp när hon drack en helg och brydde sig inte alls. Hon kan även säga vad som helst till sin mamma utan att det får några konsekvenser. Hon får obegränsat med pengar. Flera gånger har hon fått 1000 i veckan. Sjuka summor! Man kan säga att hon lever som hon vill..
När hon blir 18 ska hon FÅ körkort, bil och lägenhet av mamman och pappan..
Har sagt till min tjej flera gånger att hon måste uppfostra henne bättre, för att hon är alldeles för bortskämd. Hon kan inte hålla på och skämma bort henne såhär! Till svar får jag inte mycket, annat än att jag ska sluta hålla på. Min tjej är inte en sån som har svårt att säga ifrån, tro mig. Sån är hon inte. Men hon är alldeles för snäll med sin dotter!
Älskar båda två, verkligen. De båda är det bästa i mitt liv. Kan tillägga att vi inte bor ihop heller. Men ändå, det här irriterar mig jättemycket.
Tips på vad jag kan göra för att få min tjej att förstå?!