• Theblasterjack

Är du bra på matte?

Jag vet inte om det är rätt ställe att skriva i, men jag fick en lite klurig uppgift i skolan som jag är för seg för att klura ihop... Matematik är inte min starkaste sida och ändå läser jag inom ekonomi.. Så snälla hjälp mig nån och snälla inga påhopp.

Iaf det här är frågan lite kort. Ni behöver inte bry er om skatt eller elkostnader osv bara det som står.

Albert has 45 000. in his pocket that he wants to invest.

He want's to start a business within farming.

One young female cow that is pregnant and has a 3 months old calf next to her costs 17 000 to buy.

One calf only costs 6000.

It takes 14 months for a calf to grow into a fullygrown cow.

It takes 9 months duration before a female calf can give birth to a new calf.

It costs 1500 per month to feed a cow and her calf. (The calf eats from the same food).

One female cow gives 10 liters of milk per day and Albert sells it for 3.5 per liter.

A fullygrown young cow can be sold for 15000. If she is pregnant she can be sold for 16000. If she is pregnant with a calf beside her she values up to 17000

If a male calf is born its usually sold for meat. The longer u let it grow the more money you get from it when u sell it. You get 6000 when its few months old and 15 000 when its over 1 1/2 year old.

How can Albert run a successful business? Write your stragety.

• Svar på tråden Är du bra på matte?
Svar på tråden Är du bra på matte?