• KingJay

Jobba utomlands - Var?

Hej!

Jag har ett arbete som egenföretagare där jag kan jobba på distans och tänkte efter sommaren flytta utomlands med tjejen efter många års drömmande.

Jag har sneglat lite på Australien och då kanske Melbourne men har riktigt dålig koll. Är det någon som själv arbetat utomlands eller själv drömmer om att göra det och har något tips?

Det vi är ute efter är en stad som har en bra infrastruktur med bra wifi-möjligheter så jag kan arbeta men också helst ett varmt klimat och gärna strandnära. Vi tänkte vara borta 6-9 månader minst.

Några tips?

• Svar på tråden Jobba utomlands - Var?
  • Anonym (swaussie)

Jag bor och jobbar i Sydney. Kanonfint, hyfsat Internet och perfekt väder. 

• Carambolan

Tänkte ni bli bofasta eller kan ni tänka er att hoppa runt mellan olika länder på turistvisum? Det är ju tyvärr inte bara att flytta dit hur man vill och australien har ganska kinkiga visumregler (om du inte är ungdom och kan söka ettårigt "holiday visa"). Brukar krävas att du har en australiensk arbetsgivare som sponsrar din ansökan.

• KingJay
    Carambolan skrev 2016-04-22 06:30:06 följande:

Tänkte ni bli bofasta eller kan ni tänka er att hoppa runt mellan olika länder på turistvisum? Det är ju tyvärr inte bara att flytta dit hur man vill och australien har ganska kinkiga visumregler (om du inte är ungdom och kan söka ettårigt "holiday visa"). Brukar krävas att du har en australiensk arbetsgivare som sponsrar din ansökan.

När räknas man som ungdom? Jag är 28 och tjejen är 24.

Vi skulle kunna hoppa mellan några olika länder egentligen om det inte funkar att stanna i Australien i typ 6 månader.

Om det krävs att man har support av en arbetsgivare, vet du om det räcker med att en av oss har en anställning?
  • lolli87an

Vi har precis flyttat till Malta, medelhavsö med 300 soldagar om året!

nouw.com/ise

Svenskar är eftertraktade på jobbmarknadenhär också.. :)

Svar på tråden Jobba utomlands - Var?