• Amandaaa88

Missfall, var det tvillingar?

Jag var hos gynekologi mottagningen igår där jag skulle få en tid till abort. Vaginalt ultraljud gjordes och jag var i vecka 5+5. Hon nämnde bara att jag var väldigt tidigt i graviditeten.

När jag kom hem började jag få blödningar, som blev allt rikligare under natten. Idag på morgonen när jag gick in i duschen så kom det klumpar och blod. När jag gick upp kände jag att de kom något, när jag kollade var det moderkakan, avlång och tjock.

Jag hade fortfarande värk i min mage och efter 3 timmar så kom det ut två runda klumpar, nästan lika stora som ett hallon och sedan en moderkaka till. Kan detta ha varit tvillingar?????

• Svar på tråden Missfall, var det tvillingar?
  • Anonym (Nä)

I vecka 6 så är embryonet bara 4 millimeter och larvformat.

Moderkakan är ännu mindre och har knappt börjat bildas. Så det var nog bara delar av slemhinna och blodklumpar som du såg.

• Amandaaa88

Är ganska säker på att det var moderkaka då jag gjort en abort tidigare och fick det förklarat för mig på sjukhuset.. Klumparna däremot vet jag inte, men så tidigt är det runt/ovalt vad ja vet..

Anonym (Nä) skrev 2016-04-21 20:20:49 följande:

I vecka 6 så är embryonet bara 4 millimeter och larvformat.

Moderkakan är ännu mindre och har knappt börjat bildas. Så det var nog bara delar av slemhinna och blodklumpar som du såg.

• Anonym (???)

Vad spelar det för roll? Du skulle ju ändå göra abort. Nu slapp du göra abort. Kroppen tog tag i det själv.

• Påven Johanna
    Amandaaa88 skrev 2016-04-21 20:27:35 följande:

Är ganska säker på att det var moderkaka då jag gjort en abort tidigare och fick det förklarat för mig på sjukhuset.. Klumparna däremot vet jag inte, men så tidigt är det runt/ovalt vad ja vet..

Nej, det var inte moderkaka och tvillingfoster du såg. 
Svar på tråden Missfall, var det tvillingar?