• GrönaDruvan

Ni över 35 som väljer att inte göra kub...

Finns det fler? Jag tror faktiskt inte jag vill göra det. Skulle nog inte klara att göra en abort ändå... Hur tänker ni andra?

• Svar på tråden Ni över 35 som väljer att inte göra kub...
  • Jag är bara jag

Finns inte på kartan! Inte ens om det varit mitt eget ägg hade jag gjort det för vi tar glatt memot det barn vi får! Tagit evigheter och inte säkert det går vägen nu heller. Dessutom är "föräldrarna" 22 och 24,fullt friska och med inga kända sjukdomar i släkten så risken för fosterskador/"fel" är oerhört liten.

• Holma
    Jag är bara jag skrev 2016-04-21 14:37:25 följande:

Finns inte på kartan! Inte ens om det varit mitt eget ägg hade jag gjort det för vi tar glatt memot det barn vi får! Tagit evigheter och inte säkert det går vägen nu heller. Dessutom är "föräldrarna" 22 och 24,fullt friska och med inga kända sjukdomar i släkten så risken för fosterskador/"fel" är oerhört liten.

Riskerna ökar ju äldre man blir o ts skrev över 35 år , ok att man som förälder älskar sitt barn oavsett men är det rätt Mot barnet att födas med dom handikapp det kan innebära ?
  • Jag är bara jag
    Holma skrev 2016-04-21 14:45:02 följande:
    Riskerna ökar ju äldre man blir o ts skrev över 35 år , ok att man som förälder älskar sitt barn oavsett men är det rätt Mot barnet att födas med dom handikapp det kan innebära ?
    Riskerna är kopplade till att äggen är gamla, inte kvinnans ålder i sig. Mitt ägg kom från en 22-årig kvinna och spermierna från en man på 24 så min höga ålder är oväsentlig. Efter 10 år att försöka få barn med 5 missfall är du sannerligen INTE rätt person att döma mig för att jag skulle välkomna vilket barn som helst in i vår familj! Kom igen och säg att du skulle mörda ditt eget barn om du genomlevt samma helvete som jag!! Du kanske vill införa ångerrätt på födda barn med "fel" på som Singer vill? Tycker du alla sjukdomar och handikapp ska utrotas via aborter? Vilket samhälle får vi då kvar?! Inget jag vill leva i. Du kan f.ö föda ett helt friskt barn som skadas svårt i en bilolycka 2 år senare och blir ett "paket"- vill du döda barnet då också? För "det är ju inte rätt att det ska behöva leva som handikappad?"
  • JA77

Man ska avstå kub om man inte vet vad man ska göra med svaret. Vill man inte gå vidare med fostervattenprov/m-kaksprov, vad ska man då med kubsvaret till? Det ger ju bara oro. 

Jag är bara jag skrev 2016-04-21 14:57:18 följande:
    Riskerna är kopplade till att äggen är gamla, inte kvinnans ålder i sig. Mitt ägg kom från en 22-årig kvinna och spermierna från en man på 24 så min höga ålder är oväsentlig. Efter 10 år att försöka få barn med 5 missfall är du sannerligen INTE rätt person att döma mig för att jag skulle välkomna vilket barn som helst in i vår familj! Kom igen och säg att du skulle mörda ditt eget barn om du genomlevt samma helvete som jag!! Du kanske vill införa ångerrätt på födda barn med "fel" på som Singer vill? Tycker du alla sjukdomar och handikapp ska utrotas via aborter? Vilket samhälle får vi då kvar?! Inget jag vill leva i. Du kan f.ö föda ett helt friskt barn som skadas svårt i en bilolycka 2 år senare och blir ett "paket"- vill du döda barnet då också? För "det är ju inte rätt att det ska behöva leva som handikappad?"
    Det lät aggressivt! Är man för fri abort så innefattar det ju även aborter vid kromosomavvikelser. Ibland verkar det som att vissa reagerar värre vid aborter på Downs syndrom, än för att man gör det för att ett barn inte passar att födas just då. 
  • Holma
    Jag är bara jag skrev 2016-04-21 14:57:18 följande:
    Har jag dömt dig ?
  • GrönaDruvan

Jag hade velat göra kub testet om jag visste att resultatet blev bra....men om det inte är bra?? Jag hade blivit förstörd.
    Sen har jag läst om flera som fått dåliga resultat men ändå fått friska barn..
    Suck, det snurrar så mycket tankar i huvudet...

Svar på tråden Ni över 35 som väljer att inte göra kub...