• SweetJune

Köpa Bugaboo Donkey Duo när äldsta är 2,5 och syskon kommer?

Hej!

Vi har idag en Bugaboo Buffalo och väntar syskon. Sonen kommer vara 2,5 år när barnet kommer. Han älskar inte direkt att sitta i vagn men sover middag i den och när vi går till lekplatser längre bort sitter han i vagnen på vägen dit och går vägen hem (kompromiss). Vi har en bit till förskolan och vet ej om han klarar stå på ståbräda så länge. Ngn som köpte donkey i den åldern och hur länge fick ni användning för den? Vilken ålder?

Är det enkelt att göra till en singelvagn sen?

• Svar på tråden Köpa Bugaboo Donkey Duo när äldsta är 2,5 och syskon kommer?
  • isolande

Vi har ingen Bugga, men har använt ståbräda från det att lilla kom och då var stora 1 år och 10 månader. Inga problem alls och då är vår stora egentligen en latmask. Hur långt har ni till dagis? Är det 10 min eller 30?

• Medlemina

Hej!

Vår son är 2 år och 3 månader och dottern är 6 månader gammal. Vi köpte vår bugaboo donkey duo för ca 5 månader sedan. Vi hade iaf inte klarat oss utan den. Vi har ganska långt till dagis och sonen står rätt sällan på ståplatta och man vet aldrig ifall han tänkt stå där hela vägen hem eller ifall han tänker vägra efter bara några minuter. Vi kommer förmodligen ha nytta av vår vagn länge till.

Den är verkligen superenkel att göra till singelvagn, tar bara några sekunder. Bästa vagnen som vi haft. Krånglig att vika ihop och få in i bilen bara men annars tycker jag den är toppen. Som singelvagn skulle jag också föredra den framför många andra, älskar den smala shoppingkorgen på sidan. Perfekt att ha handväskan i och vantar och nappflaskor/nappar så slipper man rota i varukorgen där nere :) den är lättkörd och väger inte så mycket. Skulle du vilja veta mer av både ris och ros om den vagnen så kan du hojta till bara :)

• SweetJune
    isolande skrev 2016-04-20 11:03:53 följande:

Vi har ingen Bugga, men har använt ståbräda från det att lilla kom och då var stora 1 år och 10 månader. Inga problem alls och då är vår stora egentligen en latmask. Hur långt har ni till dagis? Är det 10 min eller 30?

Tack för era svar. Vi har ca 10 min till förskolan.. Men så sover han fortf i vagn, har aldrig sovit inne utom då på nätterna.
  • Blicka

Köpte en donkey när yngsta föddes för 11 månader sedan. Storebror var då 22 månader. Ville ha en plats i en vagn för honom då han sov en stund dagtid o då alltid i vagn ute när han var ledig från fsk. Tycker donkeyn varit perfekt. Toppen att den går att göra om till singelvagn också. Nu fyller storebror tre år i sommar. Han åker fortfarande vagn o ryms ok. Vi har börjat fundera på ståbräda då han vissa dagar inte vill sova på dagen längre o då kanske vi klarar oss med en smidigare vagn.

• mummytwo

Vi har en donkey och är supernöjda. Äldsta sonen är två ocj vi hade inte klarat oss utan donkeyn när vi går till fsk och olika aktiviteter. Den är jätteenkel att snabbt göra om till singelvagn då vi bara har en av barnen med.

Svar på tråden Köpa Bugaboo Donkey Duo när äldsta är 2,5 och syskon kommer?