Hjälp! är det fel på mig eller mår min 10 veckors bebis dåligt ????
Min lilla flicka (första barnet) vägrar äta. Så fort jag ligger till henne bröstet börjar hon slå med fötterna och trycker bort sig, börjar skrika och gråta. samma sak med flaskmatning då jag kombinerar med ersättning. Det var så ett par dagar sedan och så åt hon några dagar men sen börja det igen. Hon vill sova hela tiden. somnar vid kl 22-23 och kan sova genom hela natten. Jag brukar väcka henne vid 4-5 försöker mata men hon är så sömnig och vägrar äta. så fort hon får mjölk i munnen skriker hon. vill endast ha napp. även om hon vaknar själv så äter hon inte vill oftast ha napp då också. Jag tvångsmatar henne i sömnen ibland kan lyckas få i henne ca: 60 ml. samma sak på dagarna. Det känns ständigt som en kamp och jag mår jätte dåligt. Det har pågått så länge nu att jag undrar om det är mig det är fel på. Hon ökar normalt i vikt men det är
väl för att jag tvingar i henne mjölk. och blöjorna brukar vara blöta. hon har sen en vecka tillbaka börjat hosta lite också. Jag är rädd att hon kanske har öroninflammation eller ont i halsen. Men att hon inte äter har pågått länge så här. Vad ska jag göra? Hur mycket ska en bebis sova? hon sover genom hela natten och flera gånger på dagen. är vaken väldigt lite men när hon är det är hon pigg och glad o kommunicerar gärna. hur många timmar ska bebben vara utan mat? om jag nu ska låta henne själv att styra o inte bli orolig. jag fåt ont i bröstkorgen och är vaken om nätterna för att jag är så orolig. känner mig frånvarande från allt i min vardagliga liv och är ledsen och spänd för min lilla dotter. Jag behöver er hjälp snälla för att jag ska förstå mig själv och henne. Det är mycket mer jag vill skriva men blir för långt så jag väntar på svar. Kan berätta att detta är mitt första barn o jag har ingen erfarenhet o fick henne genom ivf behandling efter flera års väntan. Är 23 år gammal så ung också. Tacksam för hjälp